Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon

Meest gelezen blogartikelen

Gratis downloads

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws in de klantcontactwereld.

Abonneer je op onze maandelijks nieuwsbrief door je e-mailadres achter te laten. Ontvang iedere maand het actuele klantcontact nieuws.

  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

3 redenen waarom 24/7 bereikbaarheid steeds belangrijker wordt

Het is alweer een tijdje terug dat de Nederlandse overheid akkoord ging met 8-urige werkdagen zoals we die nu kennen.…

Lees meer
Odette Vermeulen Helpdesk

Odette Vermeulen: “Afgelopen 22 jaar bij DIRECT Klantcontact zijn gevlogen”

“Het is inderdaad al even geleden. De tijd vliegt als je ergens goed op je plek zit. Als ik denk…

Lees meer
DIRECT Klantcontact bestaat 30 jaar!

DIRECT Klantcontact bestaat 30 jaar: van oprichting tot een blik op de toekomst

Voor ondernemers en merken – groot én klein – met een noodzaak tot continue bereikbaarheid, biedt DIRECT Klantcontact al meer…

Lees meer

3 tips om écht te investeren in je personeel

Hoe dat gaat als je écht investeert in je personeel? Dan ontstaat er een sfeer in je bedrijf die aantrekt…

Lees meer
klantenservice volumes

Klantenservice uitbesteden bij lage volumes: dit is hoe het werkt

We hebben je al wel eens meegenomen in de voordelen van het uitbesteden van je klantenservice versus het zelf doen.…

Lees meer
5 tips voor het opleiden van briljante servicemedewerkers

5 tips voor het opleiden van briljante servicemedewerkers

Je wilt van je mensen hele goede servicemedewerkers maken. Maar je weet niet goed genoeg hoe je dat moet doen.…

Lees meer
Het stookseizoen: dit is hoe wij werken in de winter

Het stookseizoen: dit is hoe wij werken in de winter

De zomer ligt nu echt achter ons en daarmee ook de warme dagen. Nu we richting de herfst- en winterperiode…

Lees meer
Winterperiode drukte klantcontact

5 tips voor een drukke winter voor klantenservicemanagers in de installatiebranche

De lekkere warme zomerdagen zijn we langzamerhand achter ons aan het laten. Anticiperen op onvoorspelbare winterse weersomstandigheden wordt weer de…

Lees meer
Is klantcontact bij jullie al een strategisch focuspunt?

Aan de slag met je jaarplanning na de zomer? Klantenservice is een must!

Klantcontact is en blijft één van de belangrijkste pijlers in het beleid van een organisatie. En dat geldt voor elke…

Lees meer
Nanneke Pillen

Leer ons kennen: Nanneke Pillen, Senior Klantcontactmedewerker

De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de…

Lees meer
Goede samenwerking tussen Eneco en DIRECT Klantcontact

Klantcase Eneco: het probleem, het traject en de oplossing

In een eerder blog vertelden we over de drie manieren waarop DIRECT Klantcontact haar (nieuwe) medewerkers opleidt. In dit blog…

Lees meer
DIRECT Klantcontact deelt top 3 van best gelezen blogs

Dit is onze top 3 van best gelezen blogs voor jouw vakantie

De vakantie staat voor de deur en misschien zit je in gedachten al op dat warme strand of dat fijne…

Lees meer
‘Ik ben best trots op mijn rol voor Parkmobile’, Melissa Knoef (Klantspecialist)

‘Ik ben best trots op mijn rol voor Parkmobile’, Melissa Knoef (Klantspecialist)

‘We krijgen bijvoorbeeld vragen over parkeeracties die niet aangemeld kunnen worden, maar ook vragen over de tarieven van de zones…

Lees meer
Installatie techniek efficient klantcontactproces

Een efficiënt ingericht klantcontactproces zorgt voor de hoogste klanttevredenheid

We kunnen ons voorstellen dat je graag aan de slag wilt met een efficiënt ingericht klantcontactproces, maar niet precies weet…

Lees meer
DKC medewerkers opleiden en trainen

3 manieren waarop DIRECT Klantcontact haar (nieuwe) medewerkers opleidt

‘Ik neem je graag mee in de manier van opleiden bij DIRECT Klantcontact. In dit artikel vertel ik graag de…

Lees meer
5 tips voor klantenservicemanagers in de installatiebranche

5 tips voor een drukke zomer voor klantenservicemanagers in de installatiebranche

Als professionele klantencontactservice, zijn we immers ook weer erg afhankelijk van verwachte forecast en cijfers, wat direct een stijging van…

Lees meer
Vanessa

Leer ons kennen: Vanessa van Lente, HR-Manager

“Mijn functie is heel afwisselend. Kort samengevat ben ik verantwoordelijk voor alle zaken binnen de HR-afdeling. Een kleine afdeling waar…

Lees meer
Suriname_banner_header

Een duurzame klantcontactsamenwerking met onze collega’s in Suriname

Gateway Services en Callfactory zijn de twee callcenters die ons vanuit Suriname ondersteunen. Deze ervaren en kundige collega’s ondersteunen ons…

Lees meer
Ken jij de 3 meest voorkomende klachten van klanten?

Ken jij de 3 meest voorkomende klachten van klanten?

1. De lange wachtrij: wanneer het 3 minuten duurt voor er iemand aan de lijn komt dan is je klant…

Lees meer
Anne

Leer ons kennen: Anne Lammers, senior klantcontactmedewerker

De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de…

Lees meer
Header Bernhard Blog_1

Bernhard Minnen: “Van doorschakeldienst naar hoogwaardig klantcontactcentrum”

Met twee mislukkingen als ‘loonslaaf’ op zijn conto, ging hij dan ook naarstig op zoek naar mogelijkheden om zich als…

Lees meer
Checklist om het beste callcenter voor je bedrijf te kiezen

Zó kies je het beste callcenter voor jouw bedrijf

Wat is je eigen behoefte en doelstelling? Je kunt alles uitbesteden maar het is belangrijk om eerst Je kunt alles…

Lees meer
Samantha Kinkelaar

Leer ons kennen: Samantha Kinkelaar, Monitor

Een aantal jaar geleden begon Samantha bij ons als telefoniste. Daar werden haar kwaliteiten al snel herkent en erkent: ze…

Lees meer
Slaag jij er al in om een klantprobleem direct op te lossen?

7 redenen waarom first time fix van grote waarde is (voor je klant én je bedrijf)

First time fix is een (key performance indicator) KPI die inzicht geeft in hoe goed een organisatie in staat is…

Lees meer
goede bereikbaarheid belangrijk

Klantcontact uitbesteden begint bij goede afspraken maken

Waarschijnlijk ben je op het punt gekomen dat je graag je klantcontact wilt uitbesteden. Een flinke stap, waarbij je wellicht…

Lees meer
Blog Renée van Putten

Leer ons kennen: Renée van Putten, Digital Marketeer

“Op dit moment ben ik vooral bezig met de continue doorontwikkeling op de websites. Ik houd mij bezig met diverse…

Lees meer
Blog-klantenservice-outsourcen

7 redenen om jouw klantenservice wel te outsourcen

Een goede klantenservice verzorgt de interacties tussen klanten en bedrijven. In het meest ideale geval worden klanten van jouw onderneming…

Lees meer
Blog klantbinding

Hoe behoud je klantenbinding bij snelle bedrijfsgroei?

Uiteraard is de groei van je bedrijf of onderneming iets wat iedere ondernemer wel graag zou willen. Maar wat houdt…

Lees meer
3 praktische handvatten om te starten met bouwen aan échte klantenbinding

3 praktische handvatten om te starten met bouwen aan échte klantenbinding

Herken jij het volgende probleem: is je bedrijf in de afgelopen periode ook flink gegroeid en merk je dat het…

Lees meer
Header Wybe Blog_1

Wybe de Groes: ‘Er heerst hier een heerlijke hands-on mentaliteit’

“Toen ik hier in 2019 als operational manager aan de slag ging, had ik al redelijk snel in de gaten…

Lees meer
Judith_teamleider

Leer ons kennen: Judith Sapulette, Teamleider

“Ik heb natuurlijk niet altijd de functie van teamleider gehad. Ik denk dat ik het nu zo’n 18 jaar doe.…

Lees meer
Schoenmaker blijf bij je leest: doe het écht goed of besteed klantcontact uit

Schoenmaker blijf bij je leest: doe het écht goed of besteed klantcontact uit

Maar wanneer je niet voldoende aandacht aan je klantcontact besteed, gaat klanttevredenheid structureel naar beneden en dreig je klanten te…

Lees meer
Blog klanttevredenheid meten

Waarom is klanttevredenheid meten zo belangrijk?

Met een klanttevredenheidsonderzoek meet je het level van de tevredenheid van de klanten over bijvoorbeeld de producten, diensten en/of medewerkers…

Lees meer
blog peter van leeuwen klantcontactmedewerker

Leer ons kennen: Peter van Leeuwen, Klantcontactmedewerker

“Hiervoor zat ik in de muziekwereld. Ik speel piano en saxofoon en maakte daarmee vooral jazz- en latin muziek. Door…

Lees meer
Dit zijn de 5 gouden regels van goed klantcontact

Dit zijn de 5 gouden regels van goed klantcontact

Je wilt dat jouw klanten perféct te woord worden gestaan. En dan werkt het niet altijd om deze verantwoordelijkheid bij…

Lees meer

Leer ons kennen: Siem Hoefnagels, helpdeskmedewerker

De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de…

Lees meer
Header Judith_1

Judith Sapulette over 30-jarig bestaan DIRECT Klantcontact

Er is er een jarig: DIRECT Klantcontact bestaat dit jaar 30 jaar! En dit geeft ons alle reden om dit…

Lees meer
Nelleke Broerse Klantcontactmedewerker

Leer ons kennen: Nelleke Broerse, Senior Klantcontactmedewerker

De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de…

Lees meer
Helga 5 redenen klantcontact

5 redenen waarom je klantcontact uitbesteden niet eng is

Wellicht ben je als klantcontact manager of ondernemer op het punt gekomen dat je jouw inkomende klantcontact niet meer zelf…

Lees meer
Renske van Zuijlen blog

Leer ons kennen: Renske van Zuijlen, Online Marketeer

“Het allerleukste vind ik het meetbaar maken van zaken, zoals websites en campagnes en in de data duiken om optimalisatieslagen…

Lees meer
klantenservice uitbesteden

Klantenservice uitbesteden of liever zelf doen?

Wanneer jouw organisatie meer vragen of klachten begint te krijgen, vraag je jezelf wellicht af hoe je dit het beste…

Lees meer
jelle douman monitor

Leer ons kennen: Jelle Douma, Monitor

De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de…

Lees meer
nando

Leer ons kennen: Nando Nuijten, Monitor

De komende weken verschijnt iedere week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de mensen…

Lees meer

Dit zijn de 5 succesfactoren voor optimale klantinteractie

Geen enkel bedrijf ontkomt meer aan de digitale transformatie. In dit tijdperk is data het nieuwe goud. En data is…

Lees meer

Het 5-jarige jubileum van Fina Serpara

DIRECT Klantcontact viert feest, want onze Fina Serpara, Senior Klantcontactmedewerker, was afgelopen maand alweer 5 jaar bij ons in dienst.…

Lees meer

Leer ons kennen: Helga van den Bosch, Senior Klantcontactmedewerker

De komende weken verschijnt iedere week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de mensen…

Lees meer

Vijf lessen in klantcontact 2021

2021 nadert alweer langzamerhand zijn einde. Net zoals 2020 was ook 2021 weer een veelbewogen jaar. Niet alleen zagen we…

Lees meer

5 tips om je klantenservice af te stemmen op nieuw consumentengedrag

Consumentengedrag verandert constant. Het gedrag van onze klanten wordt bepaald door bijvoorbeeld culturele of demografische invloeden. Maar ook door bijvoorbeeld…

Lees meer
de 5 A's gesprekstechniek

De 5 voordelen van een klantgerichte aanpak

Klantgerichtheid. Binnen het marketingveld leek dit wel dé trend van 2020. Steeds meer bedrijven kozen voor klantgerichtheid als drijfveer, En…

Lees meer
merkreputatie

In deze 5 stappen je online merkreputatie verbeteren

In de digitale wereld draait alles om je reputatie. Consumenten besteden tegenwoordig steeds meer aandacht aan de bedrijven die ze…

Lees meer
Lachende bellende vrouw

Het geheim achter het succes van de Coolblue klantenservice

Wil jij als organisatie weten hoe jouw  klantenservice scoort? Dat kan! Middels onze klantenservice checklist geven we je inzage in de…

Lees meer

‘Hey Customer!’ – aflevering 5: ‘Investeer in de klantcontactmedewerker van de toekomst’

Het afgelopen jaar bevonden veel ondernemers zich in zwaar weer. De coronacrisis heeft zo haar sporen achtergelaten. Zo zagen we…

Lees meer
5 A's gespreksstructuur

De 5 A’s voor een goede gespreksstructuur in jouw klantenservice

Als ondernemer zoek je altijd naar de beste manieren om jouw klanten zo goed en efficiënt mogelijk te woord te…

Lees meer
klantenservice

Telefonische klantenservice is geen baan, maar een missie!

Toen Rabobank eind vorig jaar de sluiting van een groot aantal filialen aankondigde, leidde dat vanzelfsprekend tot grote onrust onder…

Lees meer
hey customer

‘Hey Customer!’ – aflevering 4: ‘Excelleren op momenten die ertoe doen’

In de vierde aflevering van ‘Hey Customer’, hét radioprogramma voor iedereen die vakmatig met klantcontact te maken heeft, draait alles…

Lees meer

De perfecte kennisbank opzetten in 6 stappen

Het ene moment krijg je geen klantvragen, terwijl het andere moment een piek aan klantcontact plaatsvindt. Jouw helpdesk team is…

Lees meer

De 6 voordelen van een kennisbank

Of je nou werkt in de e-commerce, mobiliteitsbranche of in de dienstverlening, iedere klant verdient het om aandachtig geholpen te…

Lees meer
installatie en techniek

Maximale klantbeleving met 24/7 storingsdienst

De installatietechniek- en mobiliteitsbranche is een hectische branche, waar ondernemers regelmatig voor een belangrijke uitdaging staan: goede bereikbaarheid. Naast een 24/7…

Lees meer
blog New business radio Rob Wennink

Rob Wennink en Let’s Talk Business

Rob Wennink, algemeen directeur van DIRECT Service Groep, schoof vorige maand aan bij presentatrice Fabienne de Vries van het digitale…

Lees meer
blog-telefoon-contact

Medewerker aan het woord: Onze helpdeskmedewerker Siem vertelt

Onze klantenservice doet veel meer dan alleen telefoontjes aannemen. Voor veel van onze klanten nemen wij ook de mail en…

Lees meer
blog man telefoneren ondersteuning

Een nacht op onze klantenservice

24/7 dienstverlening is voor veel klanten van ons de gewoonste zaak van de wereld, maar wat gebeurt er nu allemaal…

Lees meer
blog telefoon contact

Laat je klanten niet wachten

Wist je dat een lange wachttijd de grootste frustratie is van klanten als het aankomt op klantenservice? Uiteraard wil je…

Lees meer
blog groei bouwsector

Bouwbedrijven kunnen drukte nauwelijks aan

De tien grootste bouwbedrijven van Nederland haalden afgelopen jaar voor drie miljard euro aan orders binnen, 8,5 procent meer dan…

Lees meer
blog mannen overleg noteren

Omgaan met klantverwachtingen doe je zo

Wanneer de klant contact met jou opneemt, oftewel met jouw klantenservice, heeft hij of zij vooraf tal van verwachtingen. Verwachtingen…

Lees meer
blog-agent-telefoniste

Klantenservice anno 2018: robots of échte mensen?

Steeds meer bedrijven stellen prioriteit aan het inzetten van zoveel mogelijk communicatiekanalen en nieuwe technologieën, met als doel om hun…

Lees meer
blog-jubilieum-10-jaar-Cathelijne

Ben jij goed bereikbaar? Doe de test!

Een slechte telefonische bereikbaarheid kan veel schade toebrengen aan het imago van jouw onderneming. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat…

Lees meer
blog-thuiswerker-laptop

DIRECT Klantcontact introduceert innovatief customer portal

ARNHEM – DIRECT Klantcontact, de in Arnhem gevestigde marktleider op het gebied van telefonische antwoordservice en andere bereikbaarheidsdiensten, introduceerde onlangs…

Lees meer
blog-man-thuiswerker-laptop

DIRECT Klantcontact start met beeldbellen

Het innovatieve dienstenpakket van DIRECT Klantcontact blijft zich maar verder uitbreiden: in opdracht van Virtuele Thuiszorg Nederland is deze week…

Lees meer
blog vrouw telefoon sociale media

Live chat wint nog steeds van Chatbot

Uit recent onderzoek blijkt dat de kwaliteit van livechat momenteel nog stukken beter is dan die van de chatbot. Bots…

Lees meer
hulp

Nóg directer klantcontact!

De laatste maanden hebben we hard gewerkt aan ons nieuwe customer portal; een platform dat niet alleen innovatief, maar vooral…

Lees meer
blog mannen overleg noteren

Wat we al geleerd hebben van de horeca- en recreatiesector

De horeca- en recreatiebranche is in veel opzichten niet te vergelijken met andere branches. Bijna ieder bedrijf spreekt van klanten,…

Lees meer
blog telefoon contact

Imagoschade door slechte telefonische bereikbaarheid

Zakelijke dienstverleners als consultants en makelaars verdienen hun geld in de meeste gevallen niet achter hun bureau, maar onderweg. Ze…

Lees meer
blog verwarming

Gun je monteurs een ongestoorde nachtrust!

Het is een bekend probleem voor bedrijven en organisaties met een eigen storingsdienst: monteurs worden 's nachts om de haverklap…

Lees meer
team collega's

Passie voor klantcontact

Een regelmatig terugkerend trainingsonderwerp in het klantcontactcenter is passie. Maar wat is passie nu precies? Hoe draag je passie over…

Lees meer
blog man telefoneren ondersteuning

Heb ik een antwoordservice nodig? Doe de test

Bepaal naar eer en geweten welke van de volgende 12 situaties op jou van toepassing zijn. Tel die bij elkaar…

Lees meer
blog agent telefoniste aan het werk

Hoe lang sta je zelf graag in de wacht? Trage antwoordservice kost klanten

Probeer je het volgende eens voor te stellen. Je wilt een bepaald product kopen, maar voordat je het product aanschaft…

Lees meer
blog agent telefoniste

Hoe met live chat de klanttevredenheid en verkopen op je website verhogen

In het digitale tijdperk van altijd en overal online willen je klanten niet langer wachten. Bijna de helft van online…

Lees meer
blog-jubilieum-10-jaar-Cathelijne

4 belangrijke redenen om je antwoordservice vandaag nog uit te besteden

Je hebt het goed voor elkaar. Je bedrijf loopt lekker en mensen bellen geregeld naar je telefonische klantenservice. Ze bellen…

Lees meer
blog-man-thuiswerker-laptop

Hoe je met een proactieve live chat meer resultaat bereikt

Mensen vinden het tegenwoordig fijn als een bedrijf zelf contact met ze zoekt wanneer ze dat nodig hebben. Je laat…

Lees meer
blog-thuiswerker-laptop

Een geweldige live chat? Volg deze 5 stappen!

Ben je op zoek naar manieren om je klanten zo goed mogelijk te helpen via de live chat? Als je…

Lees meer
blog maak van je klanten ambassadeurs

Heb jij ook weeswinkelmandjes?

Een klant staat in je winkel en laadt het ene na het andere product in zijn mandje. Je kassamedewerker staat…

Lees meer
blog agents lachen telefoniste

Zo zorg je voor een goed bereikbare klantenservice

Ben je op zoek naar een aantal tips voor een goed bereikbare klantenservice? Lees dan snel verder. De bereikbaarheid van…

Lees meer
blog social media

Meer interactie op social media? Lees deze 5 tips

Ben je ondernemer en zoek je naar tips om de interactie met (potentiële) klanten op social media te stimuleren? Als…

Lees meer
blog-agents-lachen-telefoniste

Zo zorg je voor loyale klanten in het digitale tijdperk

Wil jij er ook voor zorgen dat je klanten loyaal blijven? Natuurlijk, wie wil dat nu niet. Helaas wordt dit…

Lees meer
blog vrouw telefoon social media

Loyale klanten? Je bereikt het met een live chat

Loyale klanten. Dat wil jij toch ook? Een live chat kan je daarbij helpen. Met een livechat op je website…

Lees meer
blog man thuiswerken laptop

E-mail is niet meer van deze tijd, live chat wel!

E-mail lijkt als servicekanaal zijn langste tijd gehad te hebben. Klantenservice via e-mail is niet direct, heeft een lange responstijd…

Lees meer
blog vrouw telefoon sociale media

Waarom live chat beter werkt dan een chatbot

Live klantcontact per telefoon of chat staat voor empathie, begrip en emotie; geautomatiseerd klantcontact, bijvoorbeeld via chatbots, vooral voor snelheid…

Lees meer
blog klantenservicescan

Laat de webcare van webshops te wensen over?

Tegenwoordig speelt veel klantcontact zich op social media af. Bijvoorbeeld op Facebook en Twitter. Goud Uberconnected voerde op deze twee…

Lees meer
blog thuiswerken laptop

Live chat verhoogt klanttevredenheid

Iedere ondernemer zal het beamen: het is financieel voordeliger om een bestaande klant te behouden dan een nieuwe binnen te…

Lees meer
blog man lachen telefoon

Hoogste tijd voor livechat!

Bedrijven die anno 2017 nog steeds niet over een livechat kanaal op hun website beschikken, moeten zich realiseren dat het…

Lees meer
blog collega's overleg

Bedrijven positiever over hun service dan klanten

Veel bedrijven zijn zelf een stuk positiever over hun klantenservice dan hun klanten. Een en ander blijkt uit recent onderzoek…

Lees meer
blog-agent-telefoniste

Veertigplussers hebben niets met chatbots

Jongeren vinden het over het algemeen geen probleem wanneer ze op de klantenservice van een bedrijf of organisatie met chatbots…

Lees meer
hulp

Klantenservice alleen bereikbaar via livechat

De klantenservice van de eigenzinnige Belgische webwinkel Vente Exclusive is bewust niet  telefonisch bereikbaar. Livechat en eventueel e-mail zijn voor…

Lees meer
blog vrouw telefoon social media

Wereldwijde opmars livechat niet te stuiten

Meer dan tachtig procent van de callcenters noemt het verbeteren van de klantbeleving als de grootste drijfveer voor hun investeringen.…

Lees meer
blog agents lachen telefoniste

Telefoon blijkt beste kanaal voor klantenservice

Consumenten in de retail die behoefte hebben aan klantenservice, zijn het beste af met de telefoon. De oude vertrouwde telefoon…

Lees meer
blog vrouw klantcontact telefoneren

Nieuwe tariefregels klantenservice per 1 juli 2017

Met ingang van 1 juli aanstaande moet de klantenservice van Nederlandse bedrijven en organisaties tegen de standaardkosten bereikbaar zijn. Een…

Lees meer
blog zomer overleg buiten

Bezorg jezelf én je klanten een zorgeloze zomer!

Een strakblauwe hemel en tropische temperaturen; volop zonnige dagen met drukke terrassen en overvolle stranden; de voortekenen voor de komende…

Lees meer
blog-agent-telefoniste

Bellen naar klantenservice mag niet duurder zijn

De kosten van bellen naar de klantenservice van een bedrijf mogen niet hoger zijn dan de tarieven voor een gewone…

Lees meer
blog verwarming

DIRECT Klantcontact ‘overleeft’ kou en stroomstoring

De eerste weken van 2017 zijn koud begonnen. Ze zorgden niet alleen voor schaatskoorts en prachtige plaatjes, maar ook voor…

Lees meer
template-blogs-socials

Klachten over bereikbaarheid massaal gedeeld

Bedrijven die telefonisch slecht te bereiken zijn, worden op grote schaal aan de schandpaal genageld: maar liefst 79% van de…

Lees meer
blog overleg noteren

Lange wachttijden grootste ergernis

Als het gaat om telefonische bereikbaarheid, vormen lange wachttijden de grootste ergernis van de Nederlandse bellers. Dat blijkt uit onafhankelijk…

Lees meer
blog man telefoneren ondersteuning

Telefonische onbereikbaarheid funest voor omzet

Wanneer bedrijven of organisaties in min of meer urgente situaties telefonisch onbereikbaar zijn, stapt 52% van de potentiële klanten direct…

Lees meer
blog-thuiswerker-laptop

Steeds meer bedrijven kiezen voor Live Chat

Het aantal online klantcontacten neemt steeds verder toe. Hoewel telefonisch contact met afdelingen klantenservice met zestig procent nog steeds het…

Lees meer
blog agent telefoniste

Ook voor lichte administratieve werkzaamheden!

DIRECT Klantcontact ontpopt zich steeds nadrukkelijker tot een full-service contactcenter. De tijden dat we alleen actief waren op het gebied van…

Lees meer
blog vrouw telefoon sociale media

Reacties op klantvragen via social media te traag

Klantcontact via social media wordt voor bedrijven steeds belangrijker. Het aantal consumenten dat deze kanalen gebruikt om met bedrijven in…

Lees meer
blog-agent-telefoniste-aan-het-werk

Nieuwe teamleiders stellen zich voor

Om onze dienstverlening verder te stroomlijnen, hebben we op de werkvloer een nieuwe organisatiestructuur aangebracht. Daarin  spelen de nieuwe teamleiders…

Lees meer
team collega's

DIRECT Teleservice partner van Make or Buy

Onlangs tekenden DIRECT Klantcontact en fulfilmentbedrijf Make or Buy een partnerovereenkomst. Make or Buy biedt webshops voortaan een goed functionerende klantenservice…

Lees meer
team collega's

Interessante vacatures bij DIRECT Service Groep

DIRECT Service Groep is gespecialiseerd in het bieden van ondersteunende diensten aan het bedrijfsleven. Wij zijn een ambitieuze en resultaatgerichte…

Lees meer
hulp

Digitaal klantcontact in de lift

Het aantal online klantcontacten neemt verder toe. De voorkeur voor telefonisch contact met afdelingen klantenservice staat met bijna zestig procent…

Lees meer
blog agent telefoniste aan het werk

Bedrijven moeten klanten 24/7 ondersteunen

Uit wereldwijd onderzoek onder 5.500 consumenten uit tien landen blijkt dat steeds meer mensen van mening zijn dat de klantenservice…

Lees meer
blog team overleg

DIRECT Klantcontact maakt innovatieslag

DIRECT Klantcontact heeft de ambitie uit te groeien tot het meest innovatieve multichannel contactcenter van Nederland. Om die ambitie waar te…

Lees meer
blog-agents-lachen-telefoniste

‘Klanten worden altijd persoonlijk te woord gestaan’

Het Arnhemse bedrijf Aaldering ICT wil niet zomaar voldoen aan de verwachtingen, maar gaat ervoor om die steevast te overtreffen.…

Lees meer
blog maak van je klanten ambassadeurs

Huisartsen nog steeds slecht bereikbaar

Onderzoek van de Consumentenbond wijst uit dat de telefonische bereikbaarheid van huisartsen nog steeds te wensen overlaat. Ruim 33% van…

Lees meer
blog vrouw telefoon sociale media

Live Chat verbetert klantenservice

De klantenservice van bedrijven laat nogal het een en ander te wensen over. De toevoeging van een Live Chat kanaal…

Lees meer
blog-jubilieum-10-jaar-Cathelijne

DIRECT Klantcontact neemt Your Connection over

DIRECT Klantcontact heeft per 1 maart callcenter Your Connection uit Berkel en Rodenrijs overgenomen. Het Arnhemse bedrijf verstevigt daarmee zijn positie…

Lees meer
blog social media

Imagoschade door drempelvrees

Uit onderzoek van IAB Europe blijkt dat veertig procent van het Europese bedrijfsleven nog niet op social media aanwezig is.…

Lees meer
blog-agent-telefoniste

Bereikbaarheid belangrijk item voor MKB

Telefonische bereikbaarheid is ook in 2015 een belangrijk thema voor het MKB. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek van het bedrijf…

Lees meer
blog zakelijke social media

Pas op voor de digitale schandpaal!

Eén op de zeven Nederlanders zet met enige regelmaat social media in om in contact te komen met bedrijven of…

Lees meer
Back To Top