
20 jarig jubileum: onze Odette!
DIRECT Klantcontact viert deze maand een enorm groot feest. Onze Odette is namelijk twintig(!) jaar in dienst. Als senior klantcontact expert is ze ontzettend trots op wat DIRECT in z’n geheel heeft bereikt. Om stil te staan bij deze mijlpaal hebben we Odette geïnterviewd. Hoe kijkt zij terug op de afgelopen twintig jaar?
Hoe kijk je terug op de afgelopen twintig jaar?
“Het grootste verschil is hoe het bedrijf gegroeid is. Toen ik begon hadden we circa 400 klanten en dat is nu verdrievoudigd. In de tussentijd zijn we verhuisd vanuit een klein pand naar de Jansbuitensingel. Het bedrijf is ook veelzijdiger geworden omdat er veel meer diensten aangeboden worden dan toen ik begon. De leukste herinneringen zijn toch de vele uitjes en kerstfeesten. Altijd een groot succes!”
Vergelijk de Odette van toen je hier net kwam werken én nu.. welke verschillen zie je?
“De Odette van toe en nu is altijd hetzelfde gebleven eigenlijk. Als persoon ben ik nog dezelfde, maar qua werk ben ik zo ontzettend veel gegroeid. Ik begon als telefoniste en werd daarna receptioniste. Nu zit ik op de afdeling klantcontact en heb ik erg veel geleerd. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk elke dag weer bij leer. Geen dag is hetzelfde en door de uitbreiding in het klantenportfolio leer ik ook steeds weer nieuwe onderwerpen en relaties kennen. Leuk en uitdagend vind ik dat.”
Wat is de grootste verandering die je hebt meegemaakt in de afgelopen twintig jaar?
“De grootste trend is dat we steeds grotere bedrijven als klant hebben mogen verwelkomen. Dat is natuurlijk wel andere koek. Ook wel ontzettend uitdagend en leuk. Want dat geeft de bevestiging dat we een goed team zijn. Op elkaar afgestemd en vooral goed wetende wat we wél goed kunnen en minder goed kunnen. We hebben nu de mogelijkheid om zeer uitgebreide scripts te bouwen. Dat geeft mij energie. Dat kon voorheen minder goed in het oude systeem.“
Wat was voor jou de grootste verandering binnen DIRECT Klantcontact in de afgelopen twintig jaar (die je is bijgebleven)?
“Dat is toch wel de verhuizing. Op de Cronjestraat kende je iedereen persoonlijk en voelde het als éen familie. Elke vrijdag met z’n allen de kroeg in, bij wijze van. Nu de organisatie steeds groter wordt is het een uitdaging om écht met iedereen evenveel contact te hebben. Niet dat het minder gezellig is, maar het is toch anders. Wel ben ik van mening dat dit een erg goede ontwikkeling voor het bedrijf is omdat het zo gegroeid is. Het harde werken loont, en dat geeft een goed gevoel.“
Het is nog ver weg.. maar hoe zie je de komende tien jaar bij DIRECT Klantcontact?
“Dat is moeilijk te zeggen. Ik hoop nog veel dingen te leren en het leuk te hebben met mijn collega’s. Voel me ondertussen een deel van het meubilair. Dus ik hoop hier nog een tijdje te blijven om ook mijn kennis over te brengen op nieuwe collega’s en de verdriedubbeling in groei wederom te mogen meemaken de komende jaren!”