Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon

3 tips om écht te investeren in je personeel

Leestijd: 3 minuten

Hoe dat gaat als je écht investeert in je personeel? Dan ontstaat er een sfeer in je bedrijf die aantrekt als een magneet. Binnen DIRECT Klantcontact zijn we dag in dag uit bezig met investeren in onze mensen. En dat betaalt zich terug. Zo zeggen onze collega’s dat ze zich gehoord voelen en kansen krijgen. Dat is dé rode draad binnen ons bedrijf. Onze pijler zou je kunnen zeggen. Wij willen dat mensen zich ontplooien. In dit blog geven we je 3 tips om dit zélf binnen jouw bedrijf vorm te geven.

Tip 1: geef mensen kansen om zich volop te ontwikkelen. Ook binnen hun eigen functie

Zo zijn er verschillende voorbeelden van collega’s die als agent gestart zijn. Binnen het agentschap zijn er allerlei gradaties. Dus ook binnen die functie kunnen onze mensen zich al volop ontwikkelen. En dat merken onze klanten. Benieuwd? Lees onze 10 tips & tricks voor instant blije klanten. Met deze gids maak je van jouw onderneming binnen een handomdraai een échte koploper.

Tip 2: bewaak de open sfeer in gesprekken

Bij coaching gesprekken voelen onze talenten zich vrij om aan te geven richting welke kant ze zich willen ontwikkelen. Dat klinkt logisch, maar in de praktijk blijven medewerkers zich lang niet altijd comfortabel genoeg te voelen in het contact met hun werkgever om open over hun wensen en ambities te praten. Als je die sfeer van openheid weet te creëren dan ontstaat er energie. En dat enthousiasme nemen je collega’s ook mee naar de werkvloer. Lees ons artikel over het geheim achter het succes van de Coolblue klantenservice maar eens.

Tip 3: kijk verder dan het diploma

Er zijn veel mogelijkheden binnen ons bedrijf. Een grote kracht is dat we lang niet altijd naar diploma’s kijken. We kijken vooral naar kwaliteit. Als je laat zien wat je kunt krijg je veel kansen. Denk- en werkniveau zijn binnen ons bedrijf, samen met gedrevenheid hartstikke belangrijk. Iemand kan een universitaire opleiding hebben, maar als het vuur en de passie voor het gekozen vak niet aanwezig zijn, dan wordt het geen succes.

Iedereen gelukkig

En onze klanten? Die merken dat onze mensen goed in hun vel zitten en hun werk met plezier doen. Als de situatie zich voordoet dat een collega na jarenlang trouw dienstverband, soms besluit om een andere kant op te gaan, dan kan dat voor de betrokken klant best ingrijpend zijn. Zó hechten onze klanten aan onze mensen.

Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder

Uiteindelijk gaat het om vertrouwen. En om openheid. Om durven praten over kansen en over ontwikkeling. En over zaken die minder goed gaan. Maar altijd vanuit een opbouwende manier die gericht is op beter worden met elkaar. Want ook hiervoor geldt: alleen ga je sneller, maar samen kom je verder. Meer weten? Je bent van harte welkom! 

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no-time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Eén vaste contactpersoon
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top