
3 tips voor een goede bereikbaarheid
Een goede, klantgerichte bereikbaarheid is essentieel voor de continuïteit van je bedrijf. De klant staat in het huidige leven immers centraal, en als ondernemer wil je kosten wat het kost frustratie onder je klanten voorkomen. En laat een slechte bereikbaarheid, ongeacht het te bereiken kanaal, nou nét de grootste frustratie zijn onder de moderne consument. Met de drie tips die we je in dit blog delen kun je vandaag nog aan de slag met het verbeteren van het bereik van jouw organisatie.
Tip 1: Verruim je openingstijden
Gezien het feit we in een 24/7 maatschappij leven, is het ook handig om je daar als bedrijf op aan te passen. Consumenten kiezen vandaag de dag zelf welke contactmomenten het beste voor hen uitkomen. Dat kan ’s ochtends zijn, ’s middags maar ook zeker ’s avonds en ’s nachts. Het is daarom in ieder geval aan te raden om af te stappen van de klassieke 9 tot 5 mentaliteit en, afhankelijk van je branche, je te verdiepen in een 24/7 klantenservice. Wanneer jij de bereikbaarheid van je klantenservice verhoogt, en dus voor een langere tijd op een dag bereikbaar bent, zal dit automatisch resulteren in minder lange wachttijden, minder grote piekmomenten (bijv. rond de lunchpauze) en meer blije klanten aan de lijn.
Tip 2: Breid je klantenservice kanalen uit
Je hebt een zakelijk e-mailadres én een zakelijk telefoonnummer waarop klanten jou kunnen bereiken. Dat is mooi, maar heb je ook wel eens gedacht aan je online bereikbaarheid? Denk hierbij bijvoorbeeld aan een live chat optie óf wellicht wel je WhatsApp bereikbaarheid. Door je klantenservice kanalen uit te breiden, en dus meer opties te bieden aan de klant, weet je zeker dat je genoeg mogelijkheden hebt om de vragende klant naar zijn wensen te bedienen.
Tip 3: Zorg voor een vast team klantcontactmedewerkers
Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.
Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.