Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
blog-jubilieum-10-jaar-Cathelijne

4 belangrijke redenen om je antwoordservice vandaag nog uit te besteden

Laatste update op 25 augustus 2020 om 11:03 am
Leestijd: 2 minuten

Je hebt het goed voor elkaar. Je bedrijf loopt lekker en mensen bellen geregeld naar je telefonische klantenservice. Ze bellen zo vaak dat het moeilijk wordt om iedereen goed te woord te staan. Tijd voor een structurele oplossing dus. Misschien denk je eraan om je telefonische antwoordservice uit te besteden. En dat zou best wel eens een goed idee kunnen zijn! In dit artikel bespreken we 4 voordelen van het uitbesteden van jouw telefonische antwoordservice.

1. ALTIJD IEMAND BEREIKBAAR

Als je de telefonische beantwoording uitbesteedt zorg je ervoor dat je altijd bereikbaar bent. Vierentwintig uur per dag en zeven dagen per week. Dit is erg fijn voor de mensen die jou bellen. Ze kunnen gewoon bellen wanneer het ze uitkomt. En daarmee voorzie je in een belangrijke behoefte van de klant. Maar daarnaast is het ook goed voor je bedrijf. Als je alleen tijdens kantooruren bereikbaar bent loop je ongetwijfeld klanten mis. Want als jouw concurrent wel bereikbaar is dan gaan mensen daarnaartoe.

2. GOEDKOPER DAN MENSEN AANNEMEN

Het uitbesteden van de telefonische beantwoording is goed voor je portemonnee. Een antwoordservice betaal je alleen als er ook daadwerkelijk wordt gebeld. En dat is niet zo wanneer je zelf mensen in dienst neemt. Want die betaal je gewoon per uur, ook als er niets te doen is. Je bespaart dus geld door de telefonische beantwoording uit te besteden. En dat geld kun je mooi in andere dingen investeren.

3. BESCHIKBAAR IN ANDERE TALEN

Niet iedereen spreekt Nederlands als moedertaal. Het kan daarom handig zijn om andere talen aan te bieden. Je wilt immers dichtbij je klant staan. Als je klant liever een andere taal spreekt, dan kun je dat ook het beste doen. Je kunt niet van iedereen verwachten dat ze Nederlands spreken. Een klant voelt zich letterlijk gehoord als je zijn taal spreekt.

4. JE WORDT EEN NOODCONTACT

Het aannemen van noodgesprekken is tegenwoordig een belangrijk onderdeel van veel telefonische antwoordservices. Bellers die met een acuut probleem zitten buiten normale openingstijden hechten veel waarde aan een snelle en correcte telefoonaanname. Als je ze direct en adequaat helpt, dan gaan ze je zien als redder in nood en vriend. Ze worden ambassadeurs van je onderneming en praten in hun netwerk over je.

Benieuwd of het uitbesteden van jouw telefoon iets voor je is? Neem contact met ons op, we helpen je graag verder.

Back To Top