skip to Main Content
Belcentrum Schakelt Trainers DIRECT Klantcontact In

Belcentrum schakelt trainers DIRECT Klantcontact in

Laatste update op 7 juli 2020 om 12:57 pm
Leestijd: 2 minuten

Belcentrum, een onderdeel van Stichting Praktijkleren dat studenten van ROC’s in staat stelt op een realistische manier te oefenen met zakelijk telefoneren, gaat per 1 januari 2020 samenwerken met DIRECT Klantcontact. Professionele trainers van deze marktleider op het gebied van bereikbaarheidsdiensten in Nederland fungeren tijdens de oefensessies voortaan als gesprekspartner van de studenten.

Stichting Praktijkleren ondersteunt ROC’s bij de ontwikkeling van les- en examenmateriaal voor praktijkleren binnen en buiten de school. Daarnaast is de organisatie actief op het gebied van coaching, trainingen en workshops. Met Belcentrum heeft de stichting een succesvol en steeds populairder wordend instrument in huis om studenten te trainen in het voeren van zakelijke telefoongesprekken.

Vrijwilligers

In de huidige situatie spelen vrijwilligers tijdens de uitgaande of inkomende belsessies met studenten de rol van bijvoorbeeld klant of debiteur. Na de gesprekken krijgen de studenten en hun docenten meteen online feedback van de medewerker van het Belcentrum. De rol van de vrijwilligers wordt per 1 januari aanstaande overgenomen door de professionele trainers van DIRECT Klantcontact. Omdat ze dagelijks in de weer zijn met het trainen van medewerkers van het eigen callcenter, weten ze als geen ander hoe zakelijke gesprekken gevoerd moeten worden. De trainingen van het Belcentrum krijgen daarmee een flinke kwaliteitsimpuls.

Specifieke scripts

Belcentrum wordt bij verschillende opleidingsgebieden ingezet, onder andere bij de secties Financiële Beroepen en Zakelijke Dienstverlening. Per opleidingsgebied wordt er met op maat vervaardigde scripts gewerkt. De betrokken docenten zijn enthousiast over de inzet van de professionals van DIRECT Klantcontact: “Een pilot met studenten van het RijnIJssel College en de nieuwe trainers verliep heel succesvol”, aldus één van hen. “Ik was vooral erg blij met de heldere en duidelijke feedback. De verwachtingen van deze nieuwe samenwerking zijn dan ook hooggespannen.”

Geluidsopname

Belcentrum communiceert met gepaste trots dat de inbreng van professionals niet tot een prijsverhoging leidt. “De prijzen voor de belsessies blijven gelijk”, aldus een woordvoerder. “Alsof dat nog niet mooi genoeg is, doen we er nog een extraatje bij. Naast het gebruikelijke gespreksverslag en de beoordeling, ontvangen opdrachtgevers nu voortaan ook een geluidsopname van de gesprekken die weer als feedback gebruikt kan worden. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!”

Back To Top