skip to Main Content
Service Expert Magda Geeft Je 3 Tips Om De Voorjaarsdrukte Te Overleven

Service expert Magda geeft je 3 tips om de voorjaarsdrukte te overleven

De lente staat voor de deur, alles staat in de bloei en mensen gaan vaker naar de stad en blijven langer hangen. Aan de andere kant betekent dat ook dat jouw zaak volstroomt. Magda Willemsen, Service expert binnen DIRECT Klantcontact, werkt al jaren nauw samen met verschillende ondernemers en weet maar al te goed waar collega ondernemers voornamelijk tegenaan lopen. Wees voorbereid op de aankomende drukte. Magda deelt drie tips die je direct in de praktijk kan doorvoeren.

1. Voorbereiding is het halve werk

Als ondernemer wil je geen omzet mislopen. Dat houdt in dat voorwerk cruciaal is. Denk bijvoorbeeld aan een goed aangevulde voorraad. Zodat je klant sneller dan op tijd geholpen is. Niet alleen voldoende voorraad in je magazijn maar ook genoeg personeel op de werkvloer voor een gesmeerd en soepel arbeidsproces is minstens zo belangrijk. Dreig je het overzicht te verliezen dan is het aan te raden om een draaiboek voor jezelf te maken. Welke situaties kunnen zich voordoen en hoe speel je hierop in?

2. Communiceer tijdig

Probeer je klanten altijd écht te ontzorgen. Dat doe je bijvoorbeeld door mee te denken en proactief te handelen. Verwacht je grote drukte? Bereid klanten dan voor door tijdig te communiceren. Wil je meer grip op de inkomende klantcontacten? Verzoek je klanten via een bepaald medium te communiceren. Zo blijft het behapbaar voor jezelf en zie je niks over het hoofd. Dreigt het helemaal uit de hand te lopen? Maak duidelijke en concrete afspraken over je reactietijd. Communiceren tijdig naar je klanten toe dat het drukt wordt en dat ze beter via telefoon, e-mail of ander kanaal contact kunnen opnemen.

3. Een top planning

Nu alles loopt is het tijd om je agenda bij te werken. Zie je door de bomen het bos niet meer en stroomt je mailbox vol met verzoeken? Dan zou het wel eens een idee zijn om een specialist in de arm te nemen die jouw administratie regelt. Dan kan jij jouw focussen op je klanten en jouw business. Verdeel je tijd goed tussen operationele zaken en het plannen van afspraken.

Onmisbare schakel

Heb je hulp nodig bij het stroomlijnen van jouw processen voordat de voorjaarsdrukte start? Neem dan contact op met onze service experts van DIRECT Klantcontact. Dit kan bijvoorbeeld door het onderstaande formulier in te vullen. Ga goed bereid van start!

1
Hallo, hoe kunnen we je helpen?
Powered by
Back To Top