Ga naar hoofdinhoud
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
Black Friday Customer Service: 3 tips voor succes

Black Friday Customer Service: 3 tips voor succes

Leestijd: 3 minuten

Black Friday komt eraan. Het is een overgewaaide trend uit Amerika. Een trend die blijvend een plek in onze samenleving heeft gekregen. Black Friday is hier to stay! Is dat een reden om in de stress te raken? Met de juiste voorbereiding op je klantenservice zeker niet! Een behoorlijk aantal consumenten kijkt ernaar uit en wacht met aankopen tot er hoge kortingen geboden worden. Aan de andere kant, in de (web)winkels en de aangehaakte klantenservices betekent dit tópdrukte. Veel telefoon, binnenkomende chats, bestellingen, retourzendingen, klantvragen en meer. Hoe je deze goed doorkomt vertellen we je graag met onze 3 tips.

De 3 tips voor een relaxte Black Friday

1. Wees er op tijd bij

Zorg ervoor dat het je niet overvalt. Dit is, net als met Kerst, een drukke periode, en dat weet je nú al. Denk dus na over hoe je bepaalde zaken op gaat lossen. Hoe ga je om met pakketjes die kwijt raken? Of met het feit dat er onvoldoende voorraad is misschien? Denk ook tijdig na over de juiste bezetting. En aan het opstellen of actualiseren van de belscripts. Voorafgaand aan deze drukke dagen kun je bijvoorbeeld de meestgestelde vragen en scenario’s in kaart brengen en met je team doornemen. Dat geeft rust en vertrouwen tijdens de drukte zelf.

2. Kies voor duidelijke communicatie

Hoe ga je om met alle vragen die op je af komen? Wees transparant: als het dreigt uit de hand te lopen, houd de schijn dan niet hoog maar communiceer tijdig en eerlijk naar je klant toe. Doe aan verwachtingsmanagement, bijvoorbeeld door aan te geven dat zaken wat later komen. En zoek tijdig naar ondersteuning. Bijvoorbeeld door een professioneel bureau in te schakelen dat je op een kwalitatieve manier helpt met inkomend telefoonverkeer en meer.

3. Zorg dat je ook écht bereikbaar bent

Bereikbaarheid gaat niet alleen over telefonie. Over de snelheid waarmee je opneemt. En over de kwaliteit van het antwoord. Maar ook over een goede live chat en een webchat. En misschien wil je je FAQ uitbreiden zodat klanten zelf snel hun antwoord op een bepaalde vraag kunnen vinden. Kortom, denk na en verplaats je in de klant.

Nog meer tips?

Meer lezen over dit onderwerp? Dat kan! Lees ons blog ‘Is jouw webwinkel al klaar voor Black Friday’. Met daarin uitleg over de hype Black Friday (here to stay!), het belang van een mobielvriendelijke webshop, de inrichting van dedicated landingspagina’s, het belang van bereikbaarheid voor, tijdens en na Black Friday én het belang van nieuwsbrieven.

Neem contact op

Wil je meer over een gedegen voorbereiding op Black Friday weten of even vrijblijvend overleggen? Neem dan contact met ons op. We kijken uit naar je bericht.  En onthoud in elk geval dit: het is op geen enkel moment nodig om in de stress te raken. Wanneer je tijdig je voorbereidingen treft, door óf je eigen klantenservice op te leiden en op te schalen óf door tijdig een professionele partij in te schakelen dan komt het komt allemaal dik voor elkaar.

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no-time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Eén vaste contactpersoon
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top