
Digitaal klantcontact in de lift
Het aantal online klantcontacten neemt verder toe. De voorkeur voor telefonisch contact met afdelingen klantenservice staat met bijna zestig procent nog steeds op nummer één, maar de keuze voor chatgebruik snoept daar jaarlijks een groeiend aandeel van af.
Het aantal consumenten dat voor chatgebruik kiest wanneer ze contact zoeken met een afdeling klantenservice, steeg afgelopen jaar van negen naar zeventien procent. Ook het aantal klantcontacten per app liet afgelopen jaar een lichte stijging zien: van twee procent in 2013 naar zeven procent vorig jaar.
Chatgebruik en contact per app zien steeds meer consumenten als een snel en betaalbaar alternatief voor telefonisch contact. Ze zijn helemaal klaar met de lange wachttijden wanneer ze de klantenservice van bijvoorbeeld een mobiele provider aan de lijn willen krijgen. Die providers zijn in veel gevallen dermate slecht bereikbaar dat er momenteel zelfs sprake is van een toename van het bezoek aan hun fysieke winkels.
Dankzij de verbeteringen in het digitale netwerk en de daarmee gepaard gaande verdere toename van de internetsnelheid, blijft het chatgebruik voor klantcontact de komende jaren alleen maar verder groeien. Ook al omdat veel consumenten een chatgesprek als laagdrempeliger beschouwen dan een telefoongesprek.
Ook DIRECT Klantcontact levert vandaag de dag een volledig en perfect functionerend Live Chat systeem waar de opdrachtgevers totaal geen omkijken naar hebben. DIRECT Klantcontact faciliteert namelijk niet alleen de techniek, maar verzorgt tevens 24/7 de professionele beantwoording.