Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
Installatie techniek efficient klantcontactproces

Een efficiënt ingericht klantcontactproces zorgt voor de hoogste klanttevredenheid

Laatste update op 18 juli 2022 om 10:12 am
Leestijd: 3 minuten

Iedereen kent de term klantcontactproces wel, maar waar gaat dat nu precies over? Wel, over het hele proces van in contact staan met je klant van A tot Z: Vanaf het moment dat een klant besluit contact op te nemen met de klantenservice, tot aan de afhandeling en daarna. Wil je je klantcontactproces efficiënter inrichten? Dan is het allereerst belangrijk om de huidige situatie in kaart te brengen. Heb je bijvoorbeeld in beeld welke vragen er binnenkomen? Hoe worden je klanten te woord gestaan? Wat voor type antwoorden worden er gegeven? Welke vragen komen er überhaupt binnen? Hoeveel telefoontjes komen er gemiddeld per dag, of uitgesplitst per uur? Hoeveel klachten komen er eigenlijk binnen? Hoeveel tijd besteed je daaraan? En heb je de achterdeur wel écht dicht? Er zijn voorbeelden van bedrijven bekend die aan de voorkant volop bezig zijn met acquisitie en aan de achterkant meer klanten verliezen dan ze binnenhalen doordat de bestaande klanten niet goed verzorgd worden. En hoe hebben jullie op dit moment de 24/7 storingsdienst support ingeregeld? Wordt dat al gedaan door ervaren klantcontactspecialisten?

Navigeer snel naar

Aan de slag

We kunnen ons voorstellen dat je graag aan de slag wilt met een efficiënt ingericht klantcontactproces, maar niet precies weet hoe je dat aan moet pakken. Daarom hebben wij een gids voor je geschreven die je direct de praktische tools geeft om je klantcontactproces bij de kop te pakken.

Download onze gratis gids

Ben je bijvoorbeeld werkzaam in de installatie- en techniekbranche? En ben je op zoek naar hulp om jouw klantenservice zo optimaal mogelijk in te regelen? Download dan onze gratis gids ‘In 9 stappen naar een efficiënt klantproces’ en lees alles over het stellen van de juiste doelen en prioriteiten om jouw klantproces zo optimaal mogelijk in te richten. Vul het online formulier in en ontvang de gids binnen vijf minuten in je mailbox. Wat je leest? Zaken als de Customer Journey Roadmap en relevante klantcases met lessen uit de praktijk.

Benieuwd naar de succesfactoren die bijdragen aan de road to succes? Ook die vind je terug in onze gratis gids. Of misschien lees je liever klantverhalen?

Ken je onze podcast al?

Ook in onze podcast bespreken we allerlei thema’s die te maken hebben met het verhogen van je klanttevredenheid. In Hey Customer! Staan we iedere nieuwe podcast aflevering weer stil bij een specifiek ondernemersvraagstuk. Dit noemen we de Business Case. Leer op basis van verhalen van organisaties en merken die je reeds voor zijn gegaan. Leer van de successen, maar leer ook van de fouten. Zo ook van het verhaal van ABN AMRO. Ontmoet Anna: de empathische, gewaardeerde en geautomatiseerde collega voor en door het ABN AMRO Contact Center. Hey Customer! is elke laatste donderdag van de maand tussen 14:00 tot 15:00 uur te beluisteren op New Business Radio en naderhand terug te luisteren als podcast via alle bekende podcast platforms (onder meer Spotify, Apple Podcasts en Google Podcasts).

Even sparren?

Wil je meer weten over dit belangrijke onderwerp of gewoon even vrijblijvend overleggen? Neem dan contact met ons op. We kijken uit naar je bericht!

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no-time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Eén vaste contactpersoon
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top