
Dit zijn de 5 gouden regels van goed klantcontact
Je wilt dat jouw klanten perféct te woord worden gestaan. En dan werkt het niet altijd om deze verantwoordelijkheid bij je monteurs in het veld neer te leggen. Zij zijn immers druk met het oplossen van storingen. En aandachtig naar een klant luisteren terwijl je met één hand in een machine staat, is nu eenmaal niet de ideale combinatie. Goed klantcontact klinkt zo eenvoudig maar dat is het niet: het is een vák apart. Daarom delen we graag de 5 gouden regels van goed klantcontact met je.
1. Kies voor een sterk team met passie voor het vak
2. Wees in staat om snel te schakelen
3. Kwaliteit is belangrijker dan snelheid
4. Train je klantcontactmedewerkers diepgaand
5. Je klantcontactmedewerker is je belangrijkste bezit
De tijd waarin een klantcontactmedewerker iemand was die telefoontjes doorzette, ligt echt al héél lang achter ons. Het gaat om mensen helpen, maar dan echt. Om betekenisvol zijn en om heel goed worden in je vak. Waardering, de mens achter de medewerker zien en continu blijven leren en ontwikkelen staan hoog in het vaandel binnen ons bedrijf. Mensen die met plezier hun werk doen, gaan niet snel op zoek naar een andere baan. Het verloop binnen onze teams is niet voor niets bijzonder laag. Bovendien verhogen medewerkers de klanttevredenheid. Ook die van jouw klanten.
De moraal van het verhaal
Goed klantcontact begint bij jouw eigen medewerkers. Als je ervoor kiest om dit klantcontact zelf te doen, straal dit dan echt uit en investeer tijd in het trainen van je mensen. Goed klantcontact doe je er niet zomaar even bij. En mocht je van een externe partij gebruik willen maken, vertrouw dan op het warme gevoel dat je jouw klanten met een gerust hart bij ons achter kunt laten…
Neem contact op
Wil je meer over goed klantcontact weten of even een kijkje bij ons gedreven team nemen? Of zomaar even overleggen? Neem dan contact met ons op. We kijken uit naar je bericht: kún je meteen even testen of we wel écht met een glimlach onze telefoon opnemen…
Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.
Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.