
E-mail en social media steeds belangrijker
Binnen DIRECT Teleservice maken steeds meer bedrijven gebruik van relatief nieuwe diensten als e-mailafhandeling en social media services. Het besef dat goede communicatie via deze kanalen van steeds groter belang wordt, lijkt met de dag te groeien.
Uit recent onderzoek blijkt dat 48% van de consumenten ontevreden is over de afhandeling van hun e-mails naar bedrijven. Vaak krijgen ze pas na enkele dagen een reactie; in veel gevallen zelfs helemaal niet. Dikwijls gaat het fout omdat de tijd er simpelweg voor ontbreekt, of omdat de opvang in de avonduren en de weekeinden niet geborgd is. Omdat de hedendaagse klant toch een tijdig en adequaat antwoord op zijn of haar e-mails eist, kiezen steeds meer bedrijven ervoor de afhandeling en verwerking van hun e-mails uit te besteden aan DIRECT Klantcontact.
Ook wat social media services betreft, neemt het aantal klanten binnen DIRECT Klantcontactsteeds verder toe. In Nederland werd vorig jaar slechts 38% van de online vragen en klachten door het bedrijfsleven beantwoord. Omdat de consument zich steeds meer online oriënteert voordat hij tot aankoop overgaat, kost dat gegarandeerd klanten. Steeds meer bedrijven realiseren zich inmiddels dat ze om succesvol te zijn ook online op de juiste plekken aanwezig moeten zijn en gaan daarom in zee met DIRECT Klantcontact.