Ga naar hoofdinhoud
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon

Een zorgeloze zomer bereid je nú voor

Leestijd: 3 minuten

In de laatste maanden van de winter snakken we naar meer zonlicht en hogere temperaturen. Dagdromen over terrassen, lange zomeravonden en vakantie wordt steeds aantrekkelijker voor de meesten onder ons. Voor veel branches geldt de zomer echter als de drukste periode van het jaar. Daarom is het handig om je juist nú al goed voor te bereiden op de zomer. DIRECT Klantcontact geeft je daarom tekst en uitleg over hoe je jezelf en je klanten een zomer zonder zorgen bezorgt.

Navigeer snel naar

Als je aan zomerdrukte denkt, dan denk je al gauw aan drukbezochte chaletparken, campings en attractieparken. Maar voor verkopers van typische zomerproducten zoals ijs of airco’s is de zomer minstens zo druk. Ook zij moeten al gauw alles uit de kast halen om aan de vraag van hun klant te kunnen voldoen in deze drukke periode van het jaar.

Onderbezetting

Ook bedrijven die niet direct gericht zijn op de zomer, dienen zich goed voor te bereiden op de zomerdrukte. De zomer is nu eenmaal verbonden aan de vakantie, en dat betekent in feite dat alle branches iedere zomer te maken krijgen met een heuse uittocht van medewerkers.

Pas op voor reputatieschade

Zowel in tijden van drukte als onderbezetting is het lastiger voor klanten om je bedrijf telefonisch te bereiken. Klanten staan lang in de wacht en dat kan een hoop ergernis bij ze opwekken en dat wil je natuurlijk niet. Deze ergernis kan namelijk een serieuze reputatieschade veroorzaken. Niet eerder deelden klanten hun irritaties over de service van een bedrijf zo snel en massaal als nu.

Voorkomen is beter dan genezen

Gelukkig kun je al die drukte ergernissen en de daaruit voortkomende reputatieschade gemakkelijk voorkomen door een samenwerking aan te gaan met een partij gespecialiseerd in klantenservice-diensten. DIRECT Klantcontact is daar een voorbeeld van. Wij ontlasten je graag van je zorgen over lange wachttijden met hun enthousiasme en specialisme. Je kunt ervoor kiezen om je telefonische service alleen door te schakelen op momenten wanneer je bereikbaarheid op het spel komt te staan. Maar je kunt er ook voor kiezen om je gehele klantenservice aan ons over te dragen. In dat geval beantwoorden onze medewerkers niet alleen de binnenkomende telefoontjes, maar handelen ze ook oplossingsgericht je e-mail en live chat af. Ze nemen de volledige verantwoordelijkheid voor de goede reputatie van je bedrijf, en dat maar liefst 24/7!

Geen zorgen over je omzet

Door je klantenservice (periodiek) uit te besteden, voorkom je niet alleen gemakkelijk ergernis en reputatieschade. Je zorgt er tegelijkertijd voor dat zomerdrukte of onderbezetting niet hoeft te leiden tot het verlies van je omzet. Het is namelijk vrij logisch voor een consument om bij een bedrijf met een moeizame bereikbaarheid af te haken, en bij de wel te bereiken concurrent aan te kloppen. En dat is natuurlijk het laatste waar je op zit te wachten!

Joyce Alberg
adviesgesprek

Even sparren of vrijblijvend advies? Plan een afspraak in met Joyce.

"Benieuwd hoe jij ook kunt uitblinken in klantcontact? In een videocall of tijdens een telefoongesprek bekijken wij samen hoe we jouw klantenservice optimaal kunnen inrichten. Kies een passende datum en tijdstip, dan spreken we elkaar snel!"

Plan direct je afspraak

Joyce Alberg
Accountmanager

Lees meer over dit onderwerp:

Back To Top