Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon

Efficiënt klantcontact: specialistische kennis en first-time-fix

Laatste update op 25 maart 2024 om 03:23 pm
Leestijd: 3 minuten

Het kan af en toe een uitdaging zijn om een goede klantenservice te bieden, omdat je bijvoorbeeld niet genoeg kennis en vaardigheden hebt op het gebied van klantcontact of omdat je simpelweg al druk genoeg bent. Daarnaast vind je het misschien spannend om je klantenservice uit te besteden als het om specialistische kennis en problemen gaat. Bij DIRECT Klantcontact hoef je je hier geen zorgen over te maken! We leiden onze klantadviseurs namelijk specialistisch op. Met meerdere opdrachtgevers uit de technische branche beschikken we over voldoende kennis én ervaring om de juiste vragen te stellen en je klanten effectief verder te helpen. Zo streven we altijd naar een first-time-fix en filteren we klantvragen waardoor de monteur in het veld ontlast wordt én jouw klanten meteen worden geholpen met hun (technische) problemen!

Navigeer snel naar

De kracht van kennis en training

Bij DIRECT Klantcontact beseffen we dat specialistische kennis het verschil kan maken voor een hoogwaardige klantenservice. Zeker wanneer we klanten aan de lijn krijgen voor een storingsprobleem. Daarom trainen wij onze klantadviseurs niet alleen in hoe zij een klant het beste te woord kunnen staan, maar zorgen we er ook voor dat ze een klant kunnen helpen met een hoop technische problemen zónder daar direct een monteur voor in te hoeven schakelen. We weten de juiste vragen te stellen om te bepalen of en wanneer een monteur daadwerkelijk jouw kant op moet komen. Maar in sommige gevallen kunnen we jouw klant met onze eigen kennis helemaal verder helpen. Zijn er bijvoorbeeld problemen met de warmtepomp? Of is er iets mis met de meterkast? Dan stellen we eerst de juiste vragen en geven we advies om het probleem te verhelpen. Daarna kijken we verder of er een monteur nodig is.

Technische training staat bij ons hoog in het vaandel, net als de screening op empathische medewerkers. Mensen zo goed en effectief mogelijk willen helpen zit bij DKC’ers in het bloed.

Streven naar een first-time-fix

Een belangrijk onderdeel van onze service is onze expertise in de zogenoemde first-time-fix en field service management. Dat houdt in dat we altijd streven naar het oplossen van klantvragen bij het eerste contactmoment. Dat realiseren we dankzij de specialistische kennis van onze klantadviseurs, het werken in jouw eigen systeem en het directe contact dat we hebben met monteurs in het veld. Mocht een klantadviseur een technisch probleem niet zelfstandig op kunnen lossen, kan advies van de monteur genoeg zijn om het probleem alsnog snel en efficiënt op te lossen. Idealiter filteren we zo veel mogelijk klantproblemen om de monteur in het veld niet te hoeven belasten; wat jou weer kosten kan besparen. Zo wordt de klant meteen effectief geholpen en wordt een monteur pas ingezet als dat echt nodig is!

24/7 effectieve service

Als je aan klantcontact uitbesteden denkt, maar niet zeker weet of je klanten dan nog wel op de juiste specialistische manier geholpen worden, hoef je je bij DIRECT Klantcontact dus geen zorgen te maken. We hebben altijd genoeg specialistische klantadviseurs ter beschikking, die als technische klantenservice klaar staan om jouw klanten 24/7 blij te maken. Nieuwsgierig naar de ervaring van anderen? Lees dan vooral onze klantverhalen!

Joyce Alberg
adviesgesprek

Even sparren of vrijblijvend advies? Plan een afspraak in met Joyce.

"Benieuwd hoe jij ook kunt uitblinken in klantcontact? In een videocall of tijdens een telefoongesprek bekijken wij samen hoe we jouw klantenservice optimaal kunnen inrichten. Kies een passende datum en tijdstip, dan spreken we elkaar snel!"

Plan direct je afspraak

Joyce Alberg
Accountmanager

Lees meer over dit onderwerp:

Back To Top