Ga naar hoofdinhoud
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
Gemotiveerde medewerkers zijn goud waard: hoe zorg je voor waardering?

Gemotiveerde medewerkers zijn goud waard: hoe zorg je voor waardering?

Laatste update op 13 juli 2023 om 09:45 am
Leestijd: 3 minuten

Het telefonisch contact met de klantenservice is vaak de eerste indruk die cliënten van je organisatie krijgen. In dat opzicht is het klantcontactcenter dan ook een belangrijk visitekaartje van je bedrijf. Het succes van je klantenservice wordt grotendeels bepaald door de inzet van je medewerkers. Zijn ze niet optimaal gemotiveerd, dan heeft dat meteen een negatieve weerslag op het rendement. Daarom aan jou de taak om te zorgen voor happy medewerkers. Oprechte waardering is daarbij het sleutelwoord. Want gemotiveerde medewerkers zijn goud waard: maar hoe zorg je voor de waardering die ze verdienen?

Teamleider Judith Sapulette over waardering

Aan het woord is teamleider Judith Sapulette: ‘Onlangs hebben we weer een medewerkerstevredenheidsonderzoek gehouden waarin we onderzoeken waar de behoeftes van onze medewerkers liggen. De resultaten van het onderzoek zijn anoniem en geven ons een goed beeld van wat er leeft onder onze mensen. Voelen zij zich gehoord? Zitten ze lekker in hun vel? Spelen er zaken thuis of op het werk waar we rekening mee moeten houden? Uiteindelijk gaat het over gelukkige medewerkers, want hoe gelukkiger onze mensen, hoe gelukkiger onze klanten en hoe beter alles draait. Ook op de lange termijn. Ik geloof heel erg in oprechte waardering, want mensen voelen het direct als je iets voor de bühne doet.’

‘We hebben verschillende manieren waarop we onze nieuwe medewerkers opleiden. Drie manieren om precies te zijn.’

Judith Sapulette, teamleider

Financiële ondersteuning voor opleiding en ontwikkeling

‘Tijdens het bespreken van deze onderzoeksresultaten komt uiteraard ook het thema scholing regelmatig terug. Veel van onze medewerkers hebben bepaalde dromen. Helaas lukt het ze niet altijd om deze na te jagen. Bijvoorbeeld vanwege hun financiële situatie. Of omdat er destijds kleine kinderen waren en het volgen van een studie niet uitkwam. Dan komt er een collega die eigenlijk graag kapster had willen worden, maar die droom nooit heeft kunnen najagen. Daar denken we dan heel graag in mee. We faciliteren dan bijvoorbeeld deze studie of een gedeelte daarvan. En we spreken de wens uit dat mensen zo lang mogelijk bij ons werkzaam blijven. En laatst had ik een mooi gesprek met een collega die, eigenlijk bij toeval, aangaf graag de leidinggevende kant op te willen. En ook daar denken we op allerlei manieren in mee. In dit geval was de betreffende collega zelfs al met een opleiding gestart. Die opleiding financieren we nu. We geloven erg in de groei van onze medewerkers en willen dat ze zich kunnen ontplooien. Een dergelijke opleiding of ontwikkelrichting hoeft niet altijd alléén op het bellen en daar beter in worden gefocust te zijn.’

Meer aandacht door kleinere teams

‘Verder zijn we ons team aan het uitbreiden met meerdere teamleiders zodat we wat meer ruimte hebben om signalen op te vangen. Dit omdat de teams kleiner zijn er dus meer persoonlijke aandacht voor de medewerkers is’, aldus Judith. ‘Mijn ervaring is dat je mensen vooral bindt door oprechte aandacht, waardering, goed luisteren etc. Natuurlijk is het belangrijk dat je arbeidsvoorwaarden conform zijn. Maar er kan niets op tegen menselijk contact waarin iedereen in zijn waarde wordt gelaten. En waarbij mensen boven zichzelf worden uitgetild zodat ze de állerbeste versie van zichzelf kunnen worden.’

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no-time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Eén vaste contactpersoon
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

Lees meer over dit onderwerp:

Back To Top