Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
blog-jubilieum-10-jaar-Cathelijne

Ben jij goed bereikbaar? Doe de test!

Laatste update op 25 augustus 2020 om 11:40 am
Leestijd: 2 minuten

Een slechte telefonische bereikbaarheid kan veel schade toebrengen aan het imago van jouw onderneming. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat geen gehoor of doorverbonden worden met de voicemail, een van de grootste frustraties is van klanten. Ondanks dat de manier van communiceren steeds verder verschuift naar chat, e-mail of social media, is telefonie nog steeds het belangrijkste communicatiemiddel. Daarnaast is het ook bij uitstek het meest persoonlijke communicatiemiddel.
Telefonie is echter ook tijdrovend. Je wordt continue uit je werkflow gehaald waardoor je een stuk minder productief bent. E-mail kan ook tijdrovend zijn, maar dit kun je veel beter inplannen op een moment wanneer het jou beter uitkomt. In tegenstelling tot telefonie is e-mail niet ad-hoc. Ook al zou je soms anders willen, telefonie is onmisbaar als communicatiemiddel.

Ben jij goed bereikbaar?

Krijg je weleens klachten van klanten of prospects over de telefonische bereikbaarheid van jouw onderneming?
A. Ja
B. Nee

Krijg je weleens klachten van collega’s over jouw bereikbaarheid?
A. Ja
B. Nee

Zijn de richtlijnen en afspraken omtrent het omgaan en opnemen van de telefoon bij iedereen bekend?
A. Nee
B. Ja

Hoor je op kantoor vaak meer dan drie keer de telefoon overgaan?
A. Ja
B. Nee

Heb je meer dan eens gekozen voor antwoord A, dan is het tijd om actie te ondernemen.

Een werknemer aannemen voor het opnemen van de telefoon brengt de nodige risico’s met zich mee, heb je er weleens aan gedacht om je telefoon op te laten nemen door een professionele klantenservice? Hier worden mensen opgeleid en continue getraind om jouw klanten de beste service te bieden. Als je de telefoon doorschakelt naar een externe klantenservice weet je zeker dat jouw klanten te allen tijde netjes en professioneel te woord worden gestaan, ook buiten kantoortijden. Uiteraard wordt er opgenomen met jouw bedrijfsnaam.
Je kan zelf aangeven wanneer jij beschikbaar bent om je telefoon op te nemen. Gesprekken worden in bijna alle gevallen direct afgehandeld, maar wanneer dit een keer niet mogelijk is wordt er per mail een terugbelverzoek naar je gestuurd. Op deze manier kun je met volle aandacht, op een voor jou geschikt tijdstip, jouw klanten en prospects te woord staan.

Het team van DIRECT Klantcontact is 24/7 bereikbaar voor jouw klanten. We werken direct in jouw systeem en kunnen onder andere planningen bijhouden. Wij zijn meer dan alleen een telefoondienst. Wij kunnen ook mail, webcare en livechat overnemen.

Creëer meer rust voor jezelf en ontdek welke voordelen onze klantenservice jouw onderneming te bieden heeft.
Neem contact met ons op of kijk direct wel abonnement voor jou geschikt is.

Meer lezen?

Back To Top