Ga naar hoofdinhoud
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon

Het 5-jarige jubileum van Fina Serpara

Leestijd: 4 minuten

DIRECT Klantcontact viert feest, want onze Fina Serpara, Senior Klantcontactmedewerker, was afgelopen maand alweer 5 jaar bij ons in dienst. Ter ere van dit bijzondere jubileum spraken wij Fina in een kort interview en dat zorgde voor een aantal leuke anekdotes en verhalen over haar carrière als klantcontactmedewerker. Na veel verschillende werkplekken, zit Fina voor haar gevoel eindelijk écht op haar plek. Stiekem laat Fina zelfs al doorschemeren dat ze hier wel tot aan haar pensioen wil blijven. Daar zeggen wij geen ‘nee’ tegen, want wij zijn uiteraard super blij met Fina! Reden genoeg om haar eens in het zonnetje te zetten! Lees hier het verhaal van Fina.

'Zeg Fina, in 2016 kwam je hier binnen wandelen, en je hebt er inmiddels al weer 5 jaar opzitten. Hoe kijk je terug op deze tijd?'

“Ik ben hier binnengekomen als klantcontactmedewerker, maar heb al snel kunnen doorstromen naar senior klantcontactmedewerker. Het klantcontactvak was mij niet vreemd toen ik hier binnen kwam. Eigenlijk werk ik al ruim 20 jaar als klantcontactmedewerker. Ik begon in 1998. Je moet je voorstellen hoe dat toen ging – we hadden nog geen computers en omdat het outbound contact was maakte ik echt nog gebruik van een telefoongids om mensen te bellen. Heel anders dan nu dus. Ik heb echt een technologische transformatie meegemaakt.

Sindsdien heb ik verschillende banen binnen het klantcontact vak gehad. Dat verschilt echt van internetaanbieders, verzekeringen tot adverteerders. Ik leerde al snel mijn voorkeuren en kwaliteiten kennen. Zo bel ik liever inbound dan outbound en weet ik inmiddels dat ik het vreselijk vind om mensen ‘koud’ te bellen. Gelukkig zit ik bij DIRECT Klantcontact op dat gebied helemaal goed. Bovendien ben ik blij met de structuur die DIRECT Klantcontact biedt. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt. Alles is hier zo goed geregeld. Alles is hier overzichtelijk en je blijft maar doorleren, elke dag leer ik weer iets nieuws.”

"Alweer 5 jaar in dienst. Daar ben ik best trots op."

'Wat geeft jou na 5 jaar nog het meeste energie in je werk?'

“Ik zeg altijd: ik begin de dag met een glimlach, En zo eindig ik ook. Wat er ook gebeurt die dag, ik vind het belangrijk om positief te blijven. Sommige dagen werk ik op kantoor en andere dagen vanuit huis. Daarmee kan ik het oppassen op mijn kleindochter heel goed combineren. Familie is erg belangrijk voor mij, dus dat werkt heel fijn zo.”

“Elke dag denk ik weer: wat voor klanten zou ik vandaag weer aan de lijn krijgen? Soms spreek je hele leuke mensen, maar het kan ook de hele andere kant op gaan. Ik merk dat sommige collega’s nog willen napraten over bepaalde klanten, en dat is goed, maar als mijn werk erop zit dan ben ik ook voldaan. Want ik ben van mening dat werk-privé gescheiden gehouden moeten worden.”

'Als je terugkijkt op de afgelopen 5 jaar, waar ben je dan het meest trots op?'

“Oei. Dat is best een lastige vraag. Ik denk dat ik er het meest trots op ben dat ik hier nog steeds werkzaam ben. Het is toch wel een branche die bekend staat om zijn hoge verloop. Ik merk dat ik er in de afgelopen jaren veel nieuwe lijnen heb bijgekregen en dat het me allemaal goed afgaat. Ja, dat ik het allemaal nog aankan is toch wel iets waar ik trots op ben. Ik heb hier ook echt kunnen groeien. Ik kan bijvoorbeeld beter luisteren (dus niet alleen horen, maar écht luisteren) en merk dat ik me steeds beter in kan leven in de klant. Het is een erg empathisch vak en dat is iets wat in je moet groeien. Verder heb ik ontdekt dat ik wel iemand ben die beter leert in de praktijk – ik vind de e-learnings die tegenwoordig gegeven worden op zich best fijn, maar leer toch het meeste door gewoon te doen.”

"Ik zit hier echt op mijn plek! Met deze enthousiaste collega's doe ik mijn werk zeker nog graag 5 jaar (of langer)."

Fina Serpara, Senior Klantcontactmedewerker

'En… hoe zie je de toekomst voor je?'

“Ik ben erg tevreden hier. Zo lang ik het werk doe wat ik nu gewoon kan blijven doen, kan ik zeker nog wel een tijdje blijven hier. Uiteraard wordt ik goed gecoacht door mijn teamleiders, dus zij weten ook heel goed waar mijn kwaliteiten liggen. Dus wellicht dat ik nog eens doorstroom naar een andere functie. Ik heb nog wel even te gaan tot mijn pensioen, zo’n 11 jaar, maar toch zie ik mezelf hier wel werken tot die tijd. Naast een vast werkrooster én vaste lijnen heb ik ook super gezellige collega’s. Bovendien is het werk nog steeds uitdagend en afwisselend genoeg voor mij. En gezien het feit ik geen stilzitter ben, is dit wel een goede werkplek voor mij. Bovendien kan ik alles goed combineren met het oppassen op mijn kleindochter. Dat vind ik nog wel het belangrijkste. Ja, ik zit hier echt goed!”

'Welke tip zou je nieuwe medewerkers willen meegeven?'

“Ik zeg altijd tegen nieuwe klantcontactmedewerkers: maak het jezelf nou niet te moeilijk. Het lijkt allemaal heel ingewikkeld, maar het valt écht mee. Zolang je gefocust en alert blijft. Toen ik ooit eerste gesprekken had hier, was ik ook erg gestrest. Maar laat het gewoon een beetje over je heen komen en dan zal je zien dat het echt wel goed komt. Gaat het een keer niet goed? Dat kan gebeuren, dus wees niet zo streng op jezelf. De volgende keer doe je het vast veel beter!

Bovendien leven we met z’n allen in een rare tijd. Dus dat wil ik ook nog meegeven: wees blij dat je gezond bent. Ik heb dat echt geleerd van mijn vader, toen hij overleed aan een hele vervelende ziekte. In zijn laatste momenten, deelde hij nog wijze woorden aan ons. Hij zei dat we ons niet druk moesten maken om materialistische dingen, maar blij moesten zijn met onze gezondheid. Zo sta ik er nu ook in: ik ben omringd door familie, heb fijne collega’s, een dak boven me hoofd, ga ieder jaar op vakantie en ik ben gezond. Meer heb ik niet nodig. Daar ben ik dankbaar voor.”

Wil je in contact komen met ons, schroom dan niet!

  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top