skip to Main Content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
Aflevering 2 Hey Customer

‘Hey Customer!’ – aflevering 2: ‘Corona vergroot behoefte aan persoonlijk contact bij klant’

Leestijd: 2 minuten

De coronacrisis mist ook in de wereld van het klantcontact haar uitwerking bepaald niet. Enerzijds is er sprake van een versnelde digitalisering; anderzijds zien we groeiende behoefte aan persoonlijk contact. Een en ander komt naar voren in het radioprogramma ‘Hey Customer!’ van deze week. In de uitzending bespreken specialisten uit de branche onder leiding van presentatrice Martine Hauwert en co-host Rob Wennink de opties om de klantbeleving juist in deze crisistijd op peil te houden en waar mogelijk te verbeteren.

‘Hey Customer!’ wordt iedere laatste donderdag van de maand tussen 14.00 en 15.00 uur uitgezonden op het digitale radiostation New Business Radio, dé nieuwe zender voor ondernemend Nederland. In het programma komen alle facetten van de boeiende materie klantcontact aan bod. De uitzending van afgelopen donderdag staat geheel in het teken van de invloed van corona op de branche. Aan het woord komen CEO Danny Peters van Milkymap en verandermanager Mike Louis van Zehnder Group Nederland.

Customer journey

In de uitzending wordt al snel duidelijk dat je klantcontact alleen maar kunt verbeteren wanneer je vanuit klantoogpunt naar je eigen organisatie en processen kijkt. Als je niet weet hoe de klant jouw service ervaart, kun je die ook niet verbeteren, zo luidt een van de conclusies. Als aanbeveling geven de specialisten verder mee dat je er verstandig aan doet je customer journey niet vanachter een bureau door geleerden te laten samenstellen, maar daar vooral de medewerkers van de afdeling klantcontact actief bij te betrekken.

Versnelde digitalisering

De specialisten geven tijdens de boeiende uitzending ook aan dat de crisis weliswaar voor een versnelde digitalisering van het klantcontact zorgde, onder andere doordat leerlingen en studenten plotseling thuis digitaal onderwijs moesten volgen, maar dat de branche zich daardoor zeker niet moeten laten misleiden: aan de andere kant is er namelijk duidelijk sprake van een groeiende behoefte aan persoonlijk contact; een luisterend oor dat ook nog eens de nodige empathie toont. “Persoonlijk contact via de telefoon laat zich nooit vervangen door een chatbot of andere vormen van digitale klantbenadering”, aldus Danny Peters. “En al helemaal niet tijdens een crisis als deze.”

Luister de aflevering terug via de podcast

Wil je weten welke onderwerpen nog meer aan bod kwamen? Wanneer je hier klikt, kun je de hele uitzending nog eens op je gemak terugluisteren.

Luister elke laatste donderdag van de maand om 14.00 uur live naar ‘Hey Customer!’ op New Business Radio.  

Wil je de eerste aflevering terugluisteren? Klik dan hier voor de podcast van aflevering 1.

Back To Top