skip to Main Content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon

‘Hey Customer!’ – aflevering 5: ‘Investeer in de klantcontactmedewerker van de toekomst’

Laatste update op 14 juli 2021 om 12:43 pm
Leestijd: 2 minuten

Afgelopen donderdag 27 mei 2021 waren we met onze show Hey Customer! weer te horen op New Business Radio. In deze vijfde aflevering van ‘Hey Customer!’ werd uitgebreid stilgestaan bij de huidige (flex)arbeidsmarkt en het kostbaarste bezit van iedere ondernemer: het personeel.

In deze nieuwe aflevering werd vooral ingegaan op de ietwat turbulente (flex)arbeidsmarkt waar we ons middenin bevinden. De presentatie van ‘Hey Customer!’ was tevens weer in de vertrouwde handen van Martine Hauwert en co-host Rob Wennink, Algemeen Directeur van DIRECT Klantcontact. Ook dit keer hebben wij onze kundige gasten mogen verwelkomen: Carolien de Oliveira Marreiros (Eigenaar van Ocaro), Wim Davidse (Flex- & arbeidsmarkt strateeg en Eigenaar van Dzjeng).

De huidige (flex)arbeidsmarkt

Het afgelopen jaar bevonden veel ondernemers zich in zwaar weer. De coronacrisis heeft zo haar sporen achtergelaten. Zo zagen we dat flexibele arbeidskrachten de coronacrisis als eerste in hun portemonnee voelden. Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en zien we een grote verschuiving in dezelfde arbeidsmarkt. Hoe de markt er op dit moment uitziet én wat de vooruitzichten zijn voor ondernemers, is in deze vijfde aflevering van Hey Customer! uitgebreid behandeld door Wim Davidse.

Werven, binden en behouden van personeel

Reorganisaties en verschuivingen tussen sectoren zorgen ervoor dat de vijver aan beschikbare potentiële medewerkers weer groter is geworden. In veel sectoren valt er weer wat te kiezen. Ondernemers komen om die reden voor hele nieuwe uitdagingen te staan. Want hoe zorg je ervoor dat je als bedrijf werktevredenheid boost? En hoe zorg je ervoor dat je als bedrijf empathisch te werk gaat? ‘Employer branding’ is belangrijker dan ooit. Werkgevers halen dan ook alles uit de kast, in de strijd om de beste medewerkers te werven én te binden. Wim Davidse geeft een uitgebreide blik op de huidige uitdagingen van werkgevers en vertelt ook over de impact van de werktevredenheid. Hoe ga je hier als werkgever nou écht goed mee om?

Investeren in personeel is key

Ook Carolien, die al ruim 17 jaar praktijkervaring heeft in trainen, opleiden, adviseren en coachen van klantcontactcenters, voorziet de luisteraar van diepgaandere uitleg betreffende deze trends. Want welke ontwikkelingen zijn er precies te zien in de klantcontactbranche? En wat verwachten potentiële nieuwe medewerkers nou écht van de werkgever? En andersom natuurlijk.

De actuele vraag is hoe je als organisatie medewerkers betrokken houdt ten tijde van de coronacrisis. Emotionele aspecten en welzijnsfactoren zijn nu namelijk belangrijker dan ooit. Bedrijven dienen daarom hun strategieën voor het engagement bij werknemers snel te herzien om de organisatiecontinuïteit op de korte termijn te waarborgen. Daarnaast is de juiste loopbaanontwikkeling van medewerkers cruciaal om mensen aan je organisatie te binden. Carolien deelt graag hoe je het beste kunt investeren in eigen personeel en wat je hiermee kunt bereiken.

Zomerstop voor Hey Customer!

Hey Customer! last een korte zomerstop in na de aflevering van donderdag 27 mei 2021. Na de zomer hervatten we vol enthousiasme het programma. De eerst volgende live uitzending is weer te horen op donderdag 30 september 2021.

Luister de aflevering terug via de podcast

Wil je weten welke onderwerpen nog meer aan bod kwamen? Wanneer je hier klikt, kun je de hele uitzending nog eens op je gemak terugluisteren.

Luister elke laatste donderdag van de maand om 14.00 uur live naar ‘Hey Customer!’ op New Business Radio.  

Wil je meer afleveringen terugluisteren? Klik dan hier voor de podcast van aflevering 1,  2, 3 en 4.

Back To Top