Ga naar hoofdinhoud
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
Hoe bereid jij je klantenservice voor op de feestdagendruk?

Hoe bereid jij je klantenservice voor op de feestdagendrukte?

Leestijd: 3 minuten

Goede bereikbaarheid tijdens de feestdagen: je weet ongetwijfeld dat dit harstikke belangrijk is. Dat klinkt misschien als een open deur. Toch zien we in de praktijk dat er nogal eens uitdagingen ontstaan. Bijvoorbeeld omdat de bezetting op een klantenservice niet op orde is tijdens de feestdagen. Of omdat er te laat wordt begonnen met voorbereiden van deze bijzondere dagen.

De uitdagingen van de verschillende branches

Onderstaand zetten we een aantal uitdagingen van de verschillende branches op een rij. Er staat vast een voor jou herkenbaar voorbeeld bij.

Installatie & techniek: niets is zo vervelend als dat je deze winter tijdens de festiviteiten in de kou zit. Wanneer je dan, als klant, ook nog eens lang in de wacht staat als je belt voor een storing, dan word je daar niet écht gelukkig van. Houd er rekening mee dat er, juist in deze periode van feestdagen en vakantie, minder monteurs beschikbaar zijn. Helaas kunnen we je niet aan meer technische mensen helpen. Maar wat we wél kunnen doen, is je professioneel ondersteunen zodat je telefoon en alles wat daarmee samenhangt, tot in de puntjes wordt afgehandeld. Benieuwd naar het verhaal van Van Der Sluis Technische Bedrijven? Lees de klantcase hier.

Retail & horeca: december is dé tijd van gezelligheid. En daarmee ook van het inboeken van reserveringen en de verkoop en levering van cadeaus. Het kan, voor klantenservices, ook de tijd zijn van meldingen over pinapparaatstoringen. Net als voor de monteurs geldt: dat risico kunnen wij niet wegnemen. Maar wat je wél kunt doen, is ervoor zorgen dat mensen je kunnen bereiken. Bijvoorbeeld als er een pinapparaatstoring is en iemands’ restaurant zit vol. Of als er een lange rij van betalende klanten staat, in een winkel in de week voor Kerst. Benieuwd naar het verhaal van Softwear? Lees de klantcase hier.

Mobiliteit: je staat er misschien niet meteen bij stil, maar rond deze periode is er een behoorlijk toename van verkeersactiviteiten. En daarmee dus ook van de parkeerbewegingen. Hoe ga je daar het beste mee om? Mensen gaan de stad in om cadeautjes te kopen, wanneer je dan wil parkeren, is er niets vervelend als een app die niet werkt. Goed bereikbaar zijn en snel een oplossing bieden is ook hier het devies. En wat te denken van stoplichten die niet werken of plotseling opkomende gladheid. Het zijn stuk voor stuk calamiteiten die je niet wenst, maar wél kunnen ontstaan. Bereikbaarheid en zaken snel oplossen is key. Benieuwd naar het verhaal van Parkbee? Lees de klantcase hier.

“Om mijn eigen mensen te beschermen, investeer ik graag wat meer in een externe klantenservice voor de 24/7 bereikbaarheidsdienst.”

Hennie Havelaar, GMR B.V. en GLAD B.V. Het complete verhaal lees je hier.

Een excellente klantenservice tijdens de feestdagen is, ook voor jouw team, binnen handbereik. Wanneer je het goed aanpakt, bijvoorbeeld door te kijken naar je beschikbare mensen en door op tijd te beginnen, dan is deze periode ook voor jou een feestje. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op. We denken graag met je mee!

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no-time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Eén vaste contactpersoon
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top