skip to Main Content
24/7 bereikbaarheid Kundige klantenservice experts Binnen één dag starten Dagelijks opzegbaar
In 3 Stappen Naar Een Succesvol Zomerseizoen

In 3 stappen naar een succesvol zomerseizoen

Laatste update op 11 augustus 2020 om 09:41 am
Leestijd: 2 minuten

Als ondernemer in de recreatiesector wil je zeker weten dat je telefonische bereikbaarheid minimaal aan de verwachtingen van je gasten voldoet. In hoeverre voldoet die van jou? Neem onderstaand 3-stappenplan door.

Stap 1. Inventariseren

Probeer allereerst het telefoonverkeer van de afgelopen maanden eens goed in beeld te brengen en geef voor jezelf een antwoord op vragen als: Hoeveel lijnen kwamen er per dag binnen? Wat was de aard van die gesprekken? Wat was de verhouding tussen algemene informatieaanvragen en definitieve boekingen? Wat veranderde daar de afgelopen weken in ten opzichte van de seizoenstart. Slaagden we erin alle lijnen snel genoeg te beantwoorden?

Stap 2. Analyseren

Maak aan de hand van die inventarisatie een voorzichtige analyse van het telefoonverkeer voor de drukke periode die je richting het hoogseizoen te wachten staat. Vraag je daarbij vooral af of je over voldoende medewerkers beschikt om ook via de telefoon aan alle verwachtingen van je gasten te voldoen; om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk algemene aanvragen voor informatie daadwerkelijk omgezet worden in boekingen. Houd bovendien goed rekening met het feit dat met het oog op de coronacrisis het uiterste van je medewerkers wordt gevraagd. Het snel en correct opnemen van de telefoon kan er door alle extra werkzaamheden waar ze onder druk van de coronavoorschriften mee geconfronteerd worden, sneller bij inschieten dan je zou willen.

Stap 3. Ga voor optimale bereikbaarheid

Kom je aan de hand van je inventarisatie en analyse tot de conclusie dat je je (potentiële) gasten geen optimale telefonische bereikbaarheid kan garanderen? Volg dan het voorbeeld van veel van je collega’s en besteed je klantenservice deels of helemaal uit aan een professionele organisatie. Door je binnenkomende lijnen door te schakelen naar DIRECT Klantcontact voorkom je dat gasten afhaken omdat hun telefoontje niet of pas na lang wachten wordt opgenomen. Telefonische experts springen bij op het moment van jouw keuze: standaard, of alleen tijdens piekmomenten en periodes van onderbezetting. Gastvrij op zijn best deze zomer!

IN CONTACT KOMEN MET EEN VAN ONZE SERVICE EXPERTS?

Back To Top