Ga naar hoofdinhoud
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
Schoenmaker blijf bij je leest: doe het écht goed of besteed klantcontact uit

Schoenmaker blijf bij je leest: doe het écht goed of besteed klantcontact uit

Laatste update op 11 juli 2022 om 02:15 pm
Leestijd: 3 minuten

Zonder klanten heb je als bedrijf geen bestaansrecht. Maar hoe ga je als bedrijf nu om met dit meest waardevolle bezit? Hoe geef je jouw klanten structureel de aandacht die ze verdienen? In ons vorige blog hebben we al 5 gouden regels van goed klantcontact gedeeld. Daarin is een bekend probleem beschreven: de monteur die de telefoon opneemt terwijl hij met één hand in een ketel een reparatie uitvoert. Dat is natuurlijk niet echt de manier waarop je je klanten te woord wilt staan. Daarmee vertellen we je waarschijnlijk niets nieuws, want we horen van onze klanten terug dat zij echt wel beseffen hoe belangrijk goed klantcontact is. Tegelijkertijd willen ze, net als de schoenmaker uit het bekende spreekwoord, het liefst dicht bij hun leest blijven. Wanneer ze klantcontact als hoofdactiviteit gewild hadden, dan waren ze immers wel een klantcontactcenter begonnen…

Maar wanneer je niet voldoende aandacht aan je klantcontact besteed, gaat klanttevredenheid structureel naar beneden en dreig je klanten te verliezen. En één ding is zeker, dat wil je voorkomen. Als je, heel verstandig, bij je leest wilt blijven, dan zal je een specialist in willen schakelen die dit klantcontact perfect voor je oplost. Precies zoals onze klantcontact-medewerkers niet de kennis hebben om diepgaand aan een ketel te sleutelen, kan het zomaar zijn dat jouw monteur liever (en beter!) storingen oplost dan ad hoc telefonisch klanten te woord staat.

[/vc_row]

Kwaliteit gaat ook over bereikbaarheid

Naast de manier waarop je klanten te woord worden gestaan, is ook bereikbaarheid belangrijk. Als een klant belt dan wil je dat er snel wordt opgenomen, dat degene aan de andere kant van de lijn kennis van systemen heeft én direct alles kan noteren zodat er een goede oplossing komt. Klanten verdienen dat warme bad, geef ze dat dus ook. Dat is de weg naar succes, daarmee krijg je loyale klanten. In het beste geval worden ze ambassadeurs voor je merk. En het goede nieuws? Klantcontact hoef je niet alleen te doen. Daar heb je professionele partners voor.

Dit zijn voorbeelden van jouw kwaliteiten

  • Klanten technisch ondersteunen.
  • In het veld direct de beste oplossing vinden.
  • Jij bent expert op gebied van techniek en installatie.
  • Jij hebt materialen en apparatuur voor handen om snel problemen op te lossen.
  • Jij kent jouw klanten door en door.
  • Jij hebt fysiek op locatie fijn klantcontact me klanten.
  • Jij kan multitasken en op een dag meerdere agenda-afspraken afhandelen.
  • Jij bent vaak onderweg en staat dichterbij de klant.

Dit zijn onze voorbeelden van onze kwaliteiten

  • Persoonlijke aandacht geven aan klanten.
  • Het goede antwoord geven.
  • De juiste actie uitzetten.
  • Doorvragen en empathie tonen.
  • Vanuit expertise omgaan met calamiteiten.
  • Hoofd- en bijzaken filteren in een gesprek met een klant.
  • Volledig transparante rapportages opleveren.
  • Wij zijn 24/7 uur bereikbaar.
  • Wij Kunnen flexibel op- en afschalen (tijdens piekmomenten klantcontact).

De moraal van ons verhaal: durven loslaten

Wat er verder nog aan uitdagingen speelt bij onze klanten? Dat is toch wel het thema loslaten. Maar klantcontact uitbesteden is niet eng! Bedrijven willen, heel begrijpelijk, absoluut de overtuiging hebben dat wij hun klanten de persoonlijke aandacht geven die ze verdienen. Dat is meteen ook de grootste angst van onze doelgroep: dat de benodigde kennis ontbreekt. Daarom nodigen wij potentiële klanten ook graag uit in ons centrum. Wanneer men onze ervaren collega’s, die getraind zijn in het voeren van kwalitatieve gesprekken, aan het werk ziet, is men vaak gauw overtuigd. Maar, geloof ons niet op ons woord: wandel een keer binnen en ervaar de sfeer in ons team. En wil je het klantcontact toch liever zelf blijven doen? Dat kan natuurlijk ook, lees dan ons blog van vorige week nog eens door. Hoe dan ook, we wens je veel succes én werkplezier!

Neem contact op

Wil je meer over goed klantcontact weten of even een kijkje bij ons gedreven team nemen? Of zomaar even overleggen? Neem dan contact met ons op. We kijken uit naar je bericht: kún je meteen even testen of we wel écht met een glimlach onze telefoon opnemen…

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no-time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Eén vaste contactpersoon
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top