Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
Header Judith_1

Judith Sapulette over 30-jarig bestaan DIRECT Klantcontact

Leestijd: 3 minuten

Er is er een jarig: DIRECT Klantcontact bestaat dit jaar 30 jaar! En dit geeft ons alle reden om dit jaar extra veel stil te staan bij de organisatie en de mensen die hier werken. Dit jaar zal je daarom iedere maand een uitgelicht gesprek met een van onze collega’s kunnen lezen. We beginnen bij een collega die ons heel dierbaar is en alweer ruim 20 jaar in dienst is bij DIRECT Klantcontact: Judith Sapulette, Teamleider. Wij waren benieuwd naar haar drijfveren: wat maakt dat ze al die jaren bij DIRECT Klantcontact is blijven hangen? En wat heeft Judith allemaal zien veranderen in de afgelopen jaren? Laten we eens samen terugblikken op de afgelopen 30 jaar.

Logo DKC 30 jaar

Waar denk je aan wanneer je op die beginperiode terugkijkt?

“Het is alweer een behoorlijke tijd terug, maar ik ben in 2002 begonnen bij DIRECT Klantcontact. Ik weet nog wel precies hoe dat ging. Destijds was ik werkzaam bij een verzekeraar in Ede. Echter was ik net bevallen van mijn zoon en wilde ik graag in Arnhem werken. En ik weet nog heel goed dat ik een piepklein advertentietje zag in de Arnhemse Koerier, waarvan ik zelf nog dacht: ‘Is dit wel écht?’. Er stond een vacature met daarin de oproep om te komen werken in de weekenden, nachten en afwisselend voor overdag. Ik heb er maar gewoon op gereageerd op de vacature van telefoniste, en werd uitgenodigd voor een gesprek op, toen nog, de Cronjéstraat te Arnhem.”

"De Cronjéstraat te Arnhem; een fijne werkplek die we 'onze huiskamer' noemden."
Polaroid_Cronjestraat

En, hoe ging dat begin bij DIRECT Klantcontact dan?

“Ik herinner me een warm gesprek. Een warm bad. Klein team, knusse werkplek en super vriendelijke mensen. Dat voelde eigenlijk ook gewoon meteen heel goed. Op het moment dat ik begon was DIRECT Klantcontact bezig met een eerste overname van een ander klantcontactbedrijf. Vrijwel direct werd ik daarheen uitgezonden om te kijken hoe het ging. Op de momenten dat ik in Arnhem aan het werk was, voelde het vertrouwd. We noemden het kantoor aan de Cronjéstraat ook wel ‘onze huiskamer’. Het was een mooi oud pand met hele sierlijke ornamenten en kroonluchters. Daar zaten we dan, aan twee blokken en een hele oude belcentrale. Je moest telefoonlijnen letterlijk ‘eruit halen’ en verbinden met je eigen telefoontoestel. Beneden zat mijn team. Boven, langs de mooie sierlijke wenteltrap, daar zat directie.”

Polaroid_team
"Ik herinner me een hecht team, knusse werkplek en super vriendelijke mensen."

Kan je meer vertellen over je functie als telefoniste toen?

“Kijk, vandaag de dag kennen we de 24/7 bereikbaarheidsservice, maar vroeger had je gewoon een dagploeg (bestaande uit vier medewerkers) en een weekendploeg (die ook bestond uit vier medewerkers). Op zondagen zat ik soms in mijn eentje. We hadden toen nog niet zoveel klanten. Pas toen we met de overname begonnen, zijn we ook enorm gaan groeien.”

Ben je DIRECT Klantcontact al die 20 jaren trouw geweest?

“Oh, nee helaas niet. Ik ben vreemd gegaan! Ik ben 6 jaar geleden, toen was ik al teamleider, even geruild van werkgever. Destijds bevond ik mij in een periode waarin ik het moeilijk vond om werk en privé gescheiden te houden. Daarnaast zei ik tegen mijzelf ‘als je nog iets anders wilt doen, dan is het nu de tijd om iets anders te gaan doen.’. En zo gezegd, zo gedaan. Ik heb welgeteld twee maanden elders gewerkt voordat ik werd teruggevraagd. En stiekem vond ik dat ook niet zo erg. Ik miste DIRECT Klantcontact ook wel heel erg.”

"Anno 2022 zie ik een onveranderde cultuur. Werken bij DIRECT Klantcontact is alles behalve een 'saaie kantoorbaan'."
Polaroid_telefoniste

Hoe is DIRECT Klantcontact in de afgelopen 30 jaar veranderd?

“Buiten het feit om dat we nu ruim 900 klanten bedienen én met ruim 150 medewerkers elke dag hard werken, is de cultuur onveranderd gebleven. Naar mijns inziens is werken bij DIRECT Klantcontact niet zomaar een doorsnee ‘saaie kantoorbaan’. We hebben een gemotiveerd en enthousiast team waarin we weten dat we het echt samen moeten doen. Geen hiërarchie, geen betweterigheid. We zijn transparant en duidelijk en geven elkaar opbouwende feedback. En als we dan nog eens kijken naar onze dienstverlening: we doen inmiddels zo veel meer dan enkel terugbelnotities maken. We zijn voor vele relaties een volwaardige helpdesk op afstand. Daar mogen we best trots op zijn.”

Wil je ons nog beter leren kennen? Laten we contacten.

Laat je gegevens achter en één van onze collega’s neemt heel snel contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no-time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Eén vaste contactpersoon
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top