Ga naar hoofdinhoud
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
template-blogs-socials

Klachten over bereikbaarheid massaal gedeeld

Laatste update op 25 augustus 2020 om 11:08 am
Leestijd: < 1 minuten

Bedrijven die telefonisch slecht te bereiken zijn, worden op grote schaal aan de schandpaal genageld: maar liefst 79% van de Nederlanders deelt klachten over de telefonische bereikbaarheid van bedrijven en organisaties al dan niet via social media met hun omgeving. Dit blijkt uit onderzoek van Infopact.

Eens te meer blijkt dat klagen Nederlanders in het bloed zit. Uit het onderzoek komt namelijk naar voren dat negatieve ervaringen (32%) bijna twee keer zoveel gedeeld worden als positieve ervaringen. Ruim dertig procent van de ondervraagde consumenten geeft aan positieve ervaringen nooit met anderen te delen. Het vermijden van negatieve ervaringen wordt in deze wereld vol kritische en klagende consumenten dus steeds belangrijker.

Voor bedrijven en organisaties die telefonisch slecht bereikbaar zijn, worden de consequenties alleen maar groter. Doordat klachten steeds massaler gedeeld worden, lopen ze flinke of in sommige gevallen zelfs onherstelbare imagoschade op. Omdat ze (potentiële) klanten aan hun concurrenten verliezen, missen ze bovendien de nodige inzet.

Het waarborgen van een optimale telefonische bereikbaarheid, bijvoorbeeld door een externe specialist in antwoordservice en andere bereikbaarheidsdiensten in de arm te nemen, wordt dus steeds belangrijker. Een woordvoerder van Infopact: “Door telefonisch optimaal bereikbaar te zijn, geef je de klant geen kans om te klagen. Geloof me; anno 2016 is het echt niet meer geoorloofd om telefonisch slecht of niet bereikbaar te zijn.”

Back To Top