Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
klantcontact

Klantcontact biedt hulp in tijden van crisis

Laatste update op 7 juli 2020 om 12:57 pm
Leestijd: 2 minuten

Nederland is in de ban van het coronavirus. De impact van de verscherpte maatregelen tegen de verspreiding van het virus is groot voor het Nederlandse bedrijfsleven. Het virus heeft niet alleen een behoorlijke impact op de algemene gezondheid, maar ook op de economie en verschillende branches.

Bij een groot deel van de bedrijven neemt de vraag af, wat een kettingreactie veroorzaakt. Dit betekent dat niet alleen de vraag bij een specifiek bedrijf afneemt, maar ook bij alle bedrijven die met dat bedrijf samenwerken. Veel bedrijven hebben de deuren al moeten sluiten of zijn verplicht het menselijk contact te beperken. Dit heeft het mislopen van omzet tot gevolg.

Initiatieven

Gelukkig zijn er ook heel veel goede initiatieven van menselijk contact. Een mooi voorbeeld is het Rode Kruis. Zij hebben een speciale hulplijn geopend voor mensen die in quarantaine of thuisisolatie zitten. Dit naar aanleiding van vele signalen van ouderen met zorgen. Via de Rode Kruis Hulplijn kan over de zorgen gepraat worden, advies gegeven worden over specifieke situaties en waar nodig doorverwijzen naar de juiste hulp. Hiermee wil het Rode Kruis zorgen wegnemen in een onzekere tijd. Volgens eigen onderzoek kunnen vooral de ouderen en zieken die gedwongen thuis moeten blijven extra hulp gebruiken. Zij hebben behoefte aan iemand die de boodschappen doet bijvoorbeeld.

Ook de Algemene Nederlandse Bond voor Ouderen (ANBO) heeft een speciale hulplijn geopend voor ouderen die zich eenzaam voelen nu zij minder bezoek krijgen. Kinderen en kleinkinderen besluiten bij kleine verkoudheidssymptomen het zekere voor het onzekere te nemen, waardoor ouderen minder bezoek en aandacht krijgen. De ANBO herkent dit bij de leden en besloot daarom het speciale nummer te lanceren.

En ook bij DIRECT Klantcontact zit het klantcontactteam niet stil. Menselijk contact is een van de belangrijkste bouwblokken van het contact center en om die reden ontfermen de agent zich graag over ondernemers die op zoek zijn naar een steun en toeverlaat. Voor alle ondernemers die op zoek zijn naar een partij die de overflow kan opvangen.

Jouw bereikbaarheid

De uitbraak van het coronavirus dwingt heel Nederland maatregelen te treffen voor een verdere uitbreiding van mogelijke risico’s. Bij DIRECT Klantcontact streven we ernaar om voor 100% van ons team een thuiswerkplek te verschaffen. Op dit moment werkt 80% van de medewerkers al vanuit huis. Zo houden we onze agents veilig en gezond, en weten we onze bereikbaarheid hoog te houden.

Kan jouw onderneming op dit moment flexibele hulp gebruiken? Klik hier en lees verder. 

Back To Top