Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
klantenservice volumes

Klantenservice uitbesteden bij lage volumes: dit is hoe het werkt

Leestijd: 3 minuten

We hebben je al wel eens meegenomen in de voordelen van het uitbesteden van je klantenservice versus het zelf doen. Maar we kunnen ons goed voorstellen dat wanneer je een wat lager volume aan inkomende telefonie hebt, je toch zit te twijfelen of een externe partij dit vooralsnog beter kan dan je team en jijzelf. Het belang van het bieden van goede bereikbaarheid is een feit. Maar het effectief afhandelen van klantcontact is echter niet altijd vanzelfsprekend.

In dit blog zoomen we in op het uitbesteden van de klantenservice maar dan specifiek voor de lagere volumes en aantal interacties. Hoe gaat dat bij ons in z’n werk en waar dien jij als opdrachtgever op te letten?

Navigeer snel naar

Waarom is het aan te raden om uit te besteden bij lage volumes?

Ook wanneer je als bedrijf te maken hebt met lage volumes in klantcontact is het in sommige gevallen wenselijk om het uit te besteden. Een externe specialist op gebied van klantenservice heeft namelijk, waarschijnlijk al verschillende uitdagingen aangepakt. Denk hierbij aan uitdagingen op gebied van IT, servicekwaliteit, planning of bijvoorbeeld pieken en dalen. Je maakt als bedrijf vaak gebruik van schaalvoordelen, je maakt gebruik van de structuren die al staan en van de systemen die al jarenlang draaien. Als je nu lage volumes hebt (<50 per dag), maar ook zeker als je verwacht dat je in de toekomst snel gaat groeien. Een externe partij is vaak flexibel en heeft verschillende vormen van ondersteuning die passen bij elke situatie.

Hoe werkt het uitbesteden bij lage volumes?

Hoe lager de aantallen hoe lastiger het is om de klantenservice in te richten op een manier die bij je klanten past. Met 50 telefoongesprekken per dag is dat voor één medewerker vrij veel. Wanneer je dan in gesprek bent, kan het namelijk voorkomen dat je vervolgens onbereikbaar bent voor de andere klanten.

Een belangrijke voorwaarde voor goede klantenservice is zoveel mogelijk klantvragen in één keer af te handelen. Dit noemen we first time fix. Deze zogenaamde ‘first time fix’ is een grotere uitdaging bij lagere volumes. Bij grotere volumes ben je vrijwel constant met dezelfde materie bezig. Met lage volumes is dat anders. Als je 15 gesprekken op een dag krijgt kan je dit combineren met andere werkzaamheden die je die dag moet doen. In een omgeving, aldus op een call center, waarin een klantenservice medewerker voor verschillende opdrachtgevers tegelijk de klantenservice vragen afhandelt is dat een uitdaging. Je krijgt van allerlei verschillende bedrijven door elkaar klantvragen en je wil die als het even kan allemaal in één keer goed afhandelen. De kwaliteit van de klantenservice zou volgens ons niet afhankelijk mogen zijn van de kwantiteit. Gelukkig hebben wij veel ervaring en hebben wij een goede manier gevonden om ook juist bij de lagere volumes volledig te kunnen ontzorgen en dezelfde kwaliteit van interactie te kunnen bieden.

Conclusie

Het uitbesteden van de klantenservice is lang niet alleen interessant voor grote bedrijven met honderden contact momenten per dag. Het is voor groeiende bedrijven met een laag volume nog interessanter. De schaalvoordelen en de ervaring zorgen ervoor dat je ook bij lage volumes gewoon hele goede klantenservice kunt bieden. Mocht je op zoek zijn naar een sparringpartner op het gebied van klantenservice uitbesteden, schroom dan niet om contact met ons op te nemen.

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no-time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Eén vaste contactpersoon
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top