skip to Main Content
24/7 bereikbaarheid Kundige klantenservice experts Binnen één dag starten Dagelijks opzegbaar
Een Klantenservice Zoals Coolblue? Het Kan!

Een klantenservice zoals Coolblue? Het kan!

Laatste update op 25 augustus 2020 om 11:30 am
Leestijd: 3 minuten

Coolblue, een in 1999 opgericht studentenbedrijfje dat inmiddels is uitgegroeid tot een webwinkel met 325 specialistische shops, vijf fysieke winkels en 1200 medewerkers, wordt alom de hemel in geprezen vanwege de uitmuntende service. Zo is de klantenservice bijvoorbeeld zeven dagen per week tot middernacht bereikbaar. Via alle mogelijke servicekanalen wel te verstaan.

Consumenten die contact opnemen met een bedrijf om een vraag te stellen of een probleem voor te leggen, raken sneller dan ooit gefrustreerd wanneer ze niet persoonlijk te woord gestaan worden, of pas na een lange wachttijd. Hedendaagse klanten willen op het moment van hun keuze, én via het door henzelf gekozen kanaal, snel en adequaat geholpen worden. Gebeurt dat niet, dan haken ze af om verder te shoppen bij de concurrent.

FRUSTRATIE EN OMZETVERLIES

Slechte bereikbaarheid, via welk communicatiekanaal dan ook, leidt niet alleen tot frustratie bij prospects en bestaande klanten, maar dus ook tot het mislopen van vaak wel duizenden euro’s aan omzet. Slechte ervaringen met bedrijven worden vandaag de dag bovendien massaal gedeeld via social media. Daardoor loopt de reputatie van bedrijven die hun bereikbaarheid niet op orde hebben, ook nog eens de nodige deuken op.

ALLES VOOR EEN GLIMLACH

Coolblue, vorig jaar nog uitgeroepen tot beste webwinkel van Nederland, heeft daar totaal geen last van. Sterker nog; mede dankzij hun – naar eigen zeggen – ‘obsessieve focus op klanttevredenheid’, worden ze dag in dag uit overladen met complimenten. Op hun eigen website zeggen de Coolblue’ers dat ze maar één doel hebben: klanten blij maken. Dat doen ze niet alleen door de bestellingen supersnel te bezorgen, maar vooral met hun optimaal bereikbare klantenservice. ‘Alles voor een glimlach’, luidt de slogan van Coolblue. En die slogan maken ze iedere dag opnieuw waar.

LIVE CHAT SNELST OPKOMENDE SERVICEKANAAL

Zeventig procent van de online aankopen vindt plaats buiten kantooruren. Omdat veel consumenten wel wat hulp kunnen gebruiken tijdens het aankoopproces, is de klantenservice van Coolblue zeven dagen per week tot middernacht bereikbaar. De telefoon is nog steeds het meest gebruikte servicekanaal, op de voet gevolgd door e-mail. Daarnaast geven steeds meer consumenten de voorkeur aan communicatie via social media zoals Twitter en Facebook. Het snelst opkomende servicekanaal is echter Livechat. Maar liefst 64% van de consumenten maakt al gebruik van Livechat.

KORTE RESPONSTIJDEN

De klantenservice van Coolblue is via al deze kanalen optimaal bereikbaar en geeft op hun eigen website zelfs de maximale responstijden aan: consumenten die hun vraag per telefoon of Livechat stellen, worden vanzelfsprekend per direct geholpen; op vragen die via Twitter of Facebook worden gesteld, volgt binnen dertig minuten een antwoord. Verder garandeert de beste webwinkel van Nederland dat er binnen maximaal vier uur op e-mails wordt gereageerd. Met die optimale bereikbaarheid, vanzelfsprekend in combinatie met de korte responstijden, laat Coolblue de concurrentie ver achter zich.

EEN UTOPIE? INTEGENDEEL!

Nu denk je natuurlijk dat zo’n optimale bereikbaarheid á la Coolblue voor jouw eigen bedrijf of organisatie een utopie is, maar dat is zeker niet het geval. Door in zee te gaan met een multi-channel contactcenter als DIRECT Klantcontact, is jouw bedrijf binnen de kortste keren net zo goed bereikbaar als Coolblue. Uw binnenkomende gesprekken worden, desgewenst 24/7, beantwoord volgens een zorgvuldig met jou samen opgesteld script. Vervolgens krijg je van ieder gesprek een heldere rapportage.

GEEN EXTRA BELASTING VOOR JOUW PERSONEEL

Voor steeds meer opdrachtgevers verzorgt DIRECT Klantcontact daarnaast naar volle tevredenheid de opvang en verwerking van het e-mailverkeer. Ook vragen die via Livechat of social media gesteld worden, handelen de vriendelijke en ervaren medewerkers snel en adequaat af. Je bent dus op alle fronten optimaal bereikbaar zonder dat jij of je medewerkers daar extra mee belast worden. Die glimlach van tevreden klanten ligt dus ook binnen jouw handbereik!

Back To Top