skip to Main Content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
jelle douman monitor

Leer ons kennen: Jelle Douma, Monitor

Leestijd: 4 minuten

De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de mensen achter het merk DIRECT. En waar houden ze zich dagelijks mee bezig. Iedere klantcontactexpert heeft zijn of haar eigen expertise. Leer hen kennen. 

Jelle (30) werkte net vier jaar voor DIRECT Klantcontact, toen hij besloot te solliciteren op de vrijgekomen functie van Monitor. Al snel kwam daar het verlossende antwoord: Jelle moet de nieuwe Monitor worden. Zijn positieve houding en doelgerichtheid maakte hem dé perfecte kandidaat. Inmiddels werkt Jelle 1,5 jaar in de functie van Monitor. Dit doet hij voornamelijk ’s avonds en ’s nachts. Tijd om Jelle in het zonnetje te zetten. Vandaag vertelt Jelle ons alles wat je wilt weten over de functie van Monitor en zijn plannen binnen DIRECT Klantcontact.

Een belangrijke schakel in het team

“Mijn functie is Monitor, eigenlijk is dat in vakjargon vaak de functie van een Trafficer, maar dat vinden we bij DIRECT Klantcontact dus niet helemaal aansluiten qua benaming. Daarom hebben we er hier maar Monitor van gemaakt. Wat mijn functie inhoudt is dat ik het team aanstuur. Ik ben verantwoordelijk voor het SLA (Service Level Agreement), stuur medewerkers aan, regel dat de e-learnings op de juiste plek terecht komen en ik help soms bij het aanpassen van de roosters zodat we de juiste mensen op de goede momenten hebben ingepland. Ohja, en als het druk is, dan bel ik uiteraard gewoon mee.”

"Je kan niet alles in één keer oplossen. Maar je kan wel áltijd vriendelijk zijn."
Jelle Douma

Een dag in het leven van Jelle

“Ik begin vaak ’s middags of ’s avonds naar kantoor om mijn dienst te beginnen. Ik maak een kort praatje met verschillende collega’s en heb dan de overdracht met de vorige Monitor. Zij zorgen voor een fijne overdracht zodat ik helemaal op de hoogte ben en kan beginnen aan het uitvoeren van mijn taken. En dan kan het harde werken beginnen. Wat de dag verder brengt, is meestal een verassing. Ik krijg daar ook wel energie van: wanneer je naar kantoor komt, kan je uitgaan van een gezellige dag. Wanneer ik mijn dag eindig met groene cijfers, dan is mijn dag helemaal perfect. Op zo’n dag ga ik echt met een goed gevoel naar huis. Ik haal veel plezier uit mijn functie. Het leukste vind ik het contact met de medewerkers. Even een praatje kunnen maken of een grapje uithalen, dat vind ik belangrijk. Tegelijkertijd is dat ook de grootste uitdaging: je moet de balans zien te vinden tussen de dingen die je echt moet doen en het contact met je collega’s. Als Monitor ben je een belangrijke schakel in het team. Ik wil dat mensen altijd bij mij terecht kunnen met een vraag, of als er iets is. Meestal lukt dat wel, maar ik heb ook mijn eigen verantwoordelijkheden natuurlijk.”

Collegialiteit, vriendelijkheid en continue ontwikkeling

“Mijn werk hoeft niet afgebakend te zijn. Ik moet doen waar ik zelf goed in ben en wil dingen het liefst aanpakken op mijn eigen manier. Ja, ik ben best wel eigenwijs. Maar dat maakt ook dat ik mijn functie goed kan uitvoeren. Een leidinggevende functie past bij mij, al zeg ik het zelf. Ik zeg altijd waar het op staat, maar ben tegelijkertijd altijd vrolijk en weet hoe ik mensen kan motiveren door waardering te geven. Dat is trouwens ook wel iets wat ik hier heb geleerd. In het begin kon ik het nog wel moeilijk vinden om collega’s aan te spreken, bijvoorbeeld wanneer iets minder goed ging. In het begin konden dingen mij nog wel eens dwars zitten, maar dan besloot ik er toch niks van te zeggen. Collega’s hebben ook wel eens tegen mij gezegd dat ze dat aan mij zagen. Nu heb ik mijn eigen stijl daarin ontwikkeld. Ik zeg eigenlijk nooit direct ‘je doet het niet goed’, maar liever ‘kijk, zo kan je het ook doen’. Maar buiten dat verwacht ik vooral respect voor elkaar, collegialiteit en dat we elkaar in waarde laten. Ik denk dat dat wel goed zit binnen ons team.”

"Ik heb geen tips voor medewerkers. Iedereen heeft zijn eigen sterke punten, ik hoef mijn visie niet op te dringen."

Jelle Douma, Monitor

jelle douman monitor

Een blik in de toekomst

“Op dit moment weet ik niet wat de toekomst mij brengt. Ik ben best snel doorgegroeid hier en sta open voor nieuwe uitdagingen binnen het bedrijf. Hiervoor had ik een functie bij de Albert Heijn en via via kwam ik hierbinnen. Toen wist ik nog niet of klantcontact wel wat voor mij was. Inmiddels kan ik dat met zekerheid zeggen. Ik heb hier echt mijn plekje gevonden. Verder heb ik hier mijn leidinggevende kwaliteiten mogen ontdekken. Dat vind ik erg waardevol. Ik ben benieuwd wat de toekomst voor mij in petto heeft. Als ik kijk naar het klantcontactvak zelf, dan denk ik dat deze sector nog meer gaat groeien en uitbreiden in de komende jaren. We zien nu al steeds vaker dat klanten afstappen van telefonisch contact en kiezen voor een mail, appje of chats. Er worden nu echt meerdere kanalen gebruikt om in contact te komen. Zelf doe ik dat ook trouwens: ik stuur zelf ook steeds vaker in mailtje naar een bedrijf in plaats van dat ik bel. Ik denk trouwens niet dat de telefoon helemaal weggaat, voor een acuut probleem blijven we altijd bellen denk ik. Het is dan simpelweg sneller.”

Op zoek naar een functie in klantcontact? Neem contact op.

Op zoek naar een functie mét doorgroeimogelijkheden? Dan ben je bij ons aan het goede adres.

Back To Top