skip to Main Content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
nando

Leer ons kennen: Nando Nuijten, Monitor

Laatste update op 29 april 2022 om 10:06 am
Leestijd: 4 minuten

De komende weken verschijnt iedere week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de mensen achter het merk DIRECT. En waar houden ze zich dagelijks mee bezig. Iedere klantcontactexpert heeft zijn of haar eigen expertise. Leer hen kennen. 

Onze klantcontactmedewerkers staan dag en nacht klaar om de telefoon aan te nemen voor onze klanten. Zo ook Nando. Hij kwam in december 2018 bij ons binnen, toentertijd nog als bijbaantje voor tijdens zijn (pre-)master. Maar Nando groeide al snel door. Hij is vandaag de dag voornamelijk Monitor. Daarnaast neemt Nando ook de functie vraagbaak op zich, geeft diverse trainingen aan medewerkers én is hij onderdeel van van de ondernemingsraad (OR). Je raadt het al: Nando zit niet graag stil. Hij is echt een ware duizendpoot en dus een zeer gewaardeerd onderdeel van ons team. Benieuwd naar zijn verhaal?

Een dag in het leven van

“Ik neem vaak de late dienst op me. Dat betekent dat ik rond een uur of 16.00 uur begin en dan tussen 12.00 uur en 01.00 uur ’s nachts klaar ben met werken. Dat past perfect bij mij, want ik ben totaal geen ochtendmens.” grapt Nando direct aan het begin van ons gesprek. “Ik werk hier inmiddels voltijd, dus ik heb echt mijn ritme kunnen aanpassen aan het werk. Bovendien woon ik hier vlakbij, dus ik ben niet veel extra tijd kwijt aan het reizen. Wel zorg ik dat ik altijd ruim op tijd ben.”, vertelt Nando. “Ik vind het fijn om ruim de tijd te hebben, even bijkletsen met collega’s, rustig opstarten en ik wil natuurlijk even horen hoe de dag is verlopen. Zijn er storingen, andere calamiteiten of bijzonderheden vandaag? Ik ben graag helemaal up-to-date.”

“Het leukste aan mijn werk vind ik dat ik mijn functie ook intern steeds verder kan uitbreiden.” vervolgt Nando. “Ik kwam hier binnen als klantcontactmedewerker. Ik werkte toen zo’n 12 uur per week. Ik deed dit werk eerst naast mijn (pre-)master, waarvoor ik deze kant op verhuisde. Daarvoor woonde ik ergens in een klein dorpje in Limburg, dus dat was wel een hele stap. Dit leek mij de perfecte bijbaan voor tijdens mijn nieuwe studie. De baan bleek leuk, maar de studie wat minder. Omdat ik stopte met mijn studie, begon ik steeds meer uren te maken. Ik kwam echt in een workflow terecht, waardoor ik het werk steeds beter kon uitvoeren. Dat werd snel opgemerkt, waardoor ik steeds meer nieuwe klanten op me kon nemen. Zo ging het balletje steeds verder rollen.”

"Er zijn genoeg mogelijkheden om door te groeien. Maar je moet er wel echt voor werken."
Nando_klantcontactmedewerker

'Ik vind veel variatie in mijn werkzaamheden leuk'

“Hoewel mijn officiële titel Monitor is, zie ik mezelf steeds meer als een ondersteuner voor de teamleiders. Ze weten wat ze aan me hebben. Ik merk dat er onderling echt een vertrouwensband is ontstaan. Dat betekent dat ik steeds meer zaken intern op kan pakken. Eén van die dingen is bijvoorbeeld het zijn van vraagbaak, maar ik geef tegenwoordig ook vaker trainingen aan medewerkers over de klanten waar ik het meest mee te maken heb. De interne zaken regelen hier vind ik leuker. Het past bij mij: ik ben ondernemend en hou van aanpakken. Ik ben iemand die beter werkt als er veel afwisseling is, dan routine werk. Als klantcontactmedewerker zit je wel vaak vast aan een bepaalde routine. Ik heb meer vrijheid nodig, en die wordt ook geven, vooral nu ik Monitor ben. Is het druk? Dan bel ik mee. Maar op rustigere momenten pak ik liever andere dingen op.”

'Ik ben echt een open boek'

“Ik denk dat een van mijn belangrijkste eigenschappen is dat ik collegiaal ben. Dat maakt dat ik mijn functie goed kan uitvoeren en ik mijn takenpakket relatief snel heb kunnen uitbreiden. Ik vind het belangrijk dat collega’s weten dat ik een openboek ben: ze kunnen altijd bij mij terecht voor vragen en ik sta altijd klaar om collega’s te helpen. Ik ben daar ook trots op. Ik heb hier een plekje voor mezelf gecreëerd waarin teamleiders weten wat ze aan mij hebben. Ze kunnen altijd op mij terugvallen. Of het nou gaat om een openstaande dienst of wanneer er bepaalde kennis nodig is. Ik denk dat ik momenteel wel alle extra taken op me neem die er zijn, het is echt een hele lijst.”

“Ik werk met diverse collega’s samen. Voor sommige klanten hebben we bijvoorbeeld speciale klantcontactteams en ook voor bijvoorbeeld de ondernemingsraad (OR) werk ik met de zelfde vaste mensen samen.”

"Iedereen is hier welkom en er is ruimte om jezelf te zijn en jezelf te uiten."

Nando Nuijten, Monitor

nando-Max-Quality (1)

Meer uitdaging? 'Kom maar door'

Met zo’n breed takenpakket als dat van Nando, heb je aan uitdaging geen gebrek, zou je denken. Toch geldt dat voor Nando niet. “Ik haal absoluut uitdaging uit mijn werk hoor, zeker nu ik Monitor ben. Daarvoor mocht het van mij nog wel wat meer. Ik denk wel dat DIRECT ons genoeg mogelijkheden biedt om door te groeien. Uiteindelijk kan je van klantcontactmedewerker doorgroeien tot monitor of een teamleider. De mogelijkheden zijn er wel, maar je moet er wel echt voor werken. En laten zien dat je het kan.”

Een luisterend oor voor iedere klant.

De cultuur van DIRECT beschrijf ik als 'open'

“Ik zou de cultuur binnen DIRECT Klantcontact beschrijven als een open cultuur. Iedereen is hier welkom en er is ruimte om jezelf te zijn en jezelf te uiten. Ik denk dat iedereen wel een goede band met elkaar heeft hier, dat maakt het ook echt gezellig. Maar uiteraard wordt er daarnaast keihard gewerkt. Wel fijn dat er ruimte is voor die afwisseling.”

“Veder zou ik kiezen voor het woord ‘vertrouwen’. We werken echt samen en weten wat we aan elkaar hebben. Dat kan niet zonder vertrouwen in elkaar, en dat gevoel heerst hier zeker.”

Wil jij een nieuwe functie met opties om door te groeien?

Wil je starten met jouw carrière in klantcontact? Bekijk dan snel de openstaande vacatures of neem eens contact met ons op.

  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top