skip to Main Content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
Nanneke Pillen

Leer ons kennen: Nanneke Pillen, Senior Klantcontactmedewerker

Leestijd: 4 minuten

De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de mensen achter het merk DIRECT. En waar houden ze zich dagelijks mee bezig. Iedere klantcontactexpert heeft zijn of haar eigen expertise. Leer hen kennen.

Nanneke Pillen (46 jaar) is inmiddels al 2 jaar werkzaam bij DIRECT Klantcontact als Senior Klantcontactmedewerker. “Wat ik allemaal heb geleerd in de afgelopen 2 jaar is bizar. Ik houd van mensen helpen en die ondersteunende rol kan ik bij DIRECT Klantcontact goed inzetten”, vertelt Nanneke.

Goed in talen

“Ik ben goed in talen, al van jongs af aan ben ik altijd bezig geweest met taal en muziek. Op de lagere school sprak ik al erg goed Engels. Nadat ik de vwo heb afgerond ben ik naar de universiteit van  Amsterdam gegaan en dus van mijn geboortedorp Lichtenvoorde verhuisd naar Amsterdam. In de multiculturele samenleving van Amsterdam zat ik zeker wel op mijn plek. Maar ik keerde toch weer terug naar het Oosten. Het werd Arnhem, de perfecte middenweg tussen stad en platteland”, vult Nanneke aan. 

Nanneke vervolgt: ”Ik besloot na het stoppen met mijn opleiding direct te gaan werken, van baantje naar baantje ben ik gegaan. Ik ben enorm loyaal Ik blijf altijd wel een hele tijd bij een baan, doordat ik me relatief snel hecht. En dat hechte gevoel met mijn werk, ervaar ik ook bij DIRECT. Vooral bij bepaalde lijnen: ik vind het heerlijk als ik weet wat ik doe en waar ik het over heb.” 

“Ik vind het heerlijk als ik weet wat ik doe en waar ik het over heb.”

Nanneke Pillen, Senior Klantcontactmedewerker

Nanneke Pillen

Tijd om door te gaan

“Bij mijn vorige werkgever werkte ik onder andere aan de kwaliteitszorg en hielp ik o.a. enquetes ontwerpen. Hoe komt de vraag over en welke antwoorden komen hier mogelijk op, ik haalde de fouten daaruit. Uiteindelijk ben ik daar Privacy Officer geworden. Dit was voor mij geen bevredigend werk en ik merkte dat ik leegliep op het schrijven van beleidsvoorstellen. Ik was nog even op zoek naar iets anders binnen de school, maar ik besefte dat het tijd was om door te gaan” vertelt Nanneke.  

Ze vult aan: “Ik deed een coaching en kwam erop uit dat ik trainer wilde worden, gericht op persoonlijke ontwikkeling. Ik hou van op het podium staan en een verhaal vertellen aan een grote groep mensen. Juist, omdat ik echt iets te melden heb. Dat wil ik graag breed presenteren.” Maar corona gooide roet in het eten, voorlopig geen grote groepen, mijn focus verschoof weer en ik ging op zoek naar praktisch werk.

Een luisterend oor voor iedere klant.

‘Vroeger had ik gedacht dat werken op een callcenter chaos zou zijn’

“Wat mij aansprak in het werken bij DIRECT Klantcontact is dat ik voor 900 klanten de telefoon aan kon nemen. Eerst dacht ik: ‘Hoe kan je nou de telefoon aannemen voor zoveel verschillende bedrijven? Dat moet toch wel chaos zijn?’. Vroeger had ik gedacht dat werken bij een callcenter een gekkenhuis zou zijn, ook omdat ik het associeerde met outbound bellen. Sales. Maar inbound klantenservice is heel anders, dat ligt mij ook veel beter. Mensen oprecht en goed helpen. Inmiddels werk ik hier twee jaar maar heb eigenlijk al enorm veel geleerd. Niet alleen over klantcontact als vak, maar juist ook over de wereld. Er zijn klanten met heel veel waardevolle informatie, maar ook klanten met complexe processen. Het is dan soms even worstelen en dan moet ik mezelf even herpakken. Op rustige momenten besteed ik mijn tijd om me goed in te lezen, op die momenten vallen vaak kwartjes. En juist op het moment dat ik alles eenmaal goed weet, kan ik een bepaalde rol aannemen en helpen. Het is eigenlijk net acteren.” 

“Elke dag is weer een uitdaging, dit komt doordat iedere inkomende lijn weer anders is.”
Nanneke Pillen

Mensen helpen geeft mij een kick

“Ik hoef geen glansrijke carrière meer. Ik wil vooral graag lekker blijven werken, fijne collega’s om mij heen hebben en daarbij mensen kunnen helpen. Het gaat mij meer om mijn innerlijke ontwikkeling. Als ik kijk naar de Nanneke van nu en van een paar jaren terug zie ik nu een vrouw met ontzettend veel meer zelfvertrouwen en zelfkennis. Ik geniet op het werk continu. Elke dag is weer een uitdaging, doordat iedere inkomende lijn weer anders is. De kunst is hoe je er emotioneel mee om gaat, en daar krijg je continu oefeningen in.”, sluit Nanneke af. 

Op zoek naar een baan in klantcontact? Neem contact op.

Bekijk snel de openstaande vacature op onze website of laat hier je contactgegevens achter zodat we contact met je kunnen opnemen.

  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top