skip to Main Content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
blog peter van leeuwen klantcontactmedewerker

Leer ons kennen: Peter van Leeuwen, Klantcontactmedewerker

Laatste update op 11 juli 2022 om 02:16 pm
Leestijd: 3 minuten

De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de mensen achter het merk DIRECT. En waar houden ze zich dagelijks mee bezig. Iedere klantcontactexpert heeft zijn of haar eigen expertise. Leer hen kennen. 

Vandaag spraken we Peter van Leeuwen (62). Peter is twee jaar geleden in november, midden in corona tijd, binnengekomen in de functie van klantcontactmedewerker. In dit blog vertelt Peter alles over zijn eerste jaar bij DIRECT Klantcontact en hoe hij de toekomst binnen onze organisatie voor zich ziet.

Van de muziekwereld naar het klantcontact

“Hiervoor zat ik in de muziekwereld. Ik speel piano en saxofoon en maakte daarmee vooral jazz- en latin muziek. Door de coronapandemie kwam alles stil te liggen. Ik ben niet iemand die lang niks kan doen – dus ik ging weer op zoek naar iets nieuws. Het liefste wilde ik weer iets met de Franse taal doen. Ik beheers die taal uitstekend. Vroeger ging ik altijd al naar Frankrijk op vakantie met mijn ouders. Later heb ik Frans gestudeerd en ben ik een tijd Frans docent geweest. Vorig jaar stond er een functie open bij DIRECT Klantcontact voor een Franssprekende klantcontactmedewerker. Ik dacht direct “dit zou wel eens de perfecte functie voor mij kunnen zijn. Ik ken de mensen, ik ken de cultuur. Win-win.”.”

"Ik vind het leuk om mensen te helpen. Je biedt echt een luisterend oor en helpt ook echt waar nodig."
Peter van Leeuwen

Van nature klantgericht

“Het klantcontactvak was niet helemaal nieuw voor mij. Ik vind het leuk om mensen te helpen. Dat is (klanten)service in de puurste vorm. Je biedt een luisterend oor en lost problemen op. Zelfs de meest boze bellers kan ik kalmeren en bel ik vaak terug met goed en passend nieuws. Aldus een passende oplossing. Ik ben van nature klantgericht. Ik vind het gewoonweg leuk om te helpen. Ik ben van mening dat als je gewoon kalm blijft en je best doet, dat je alles wel kan oplossen.”

Een luisterend oor voor iedere klant.

Gezellig, collegiaal en af en toe stressvol

“Als ik de bedrijfscultuur van DIRECT Klantcontact in drie woorden zou omschrijven dan kies ik  gezellig en collegiaal. Maar toch ook voor stressvol”, lacht Peter ons toe. “Gezellig en collegiaal dat gaat een beetje samen op. Er heerst hier een goede werksfeer. Er zijn ook altijd gezellige feestjes en borrels – zelfs nu in de coronatijd wordt er gekeken naar mogelijkheden om met z’n alle iets te organiseren. Dat maakt het werk toch een beetje leuker. Het andere woord is stressvol. Dat heeft te maken met het bellen, je krijgt veel telefoontjes en hebt het vaak erg druk. Verder ben ik blij met DIRECT Klantcontact als werkgever. Ik ervaar bijvoorbeeld een goede werk-privé balans. Ik heb vanaf het begin aangegeven dat ik wel echt maandag tot en met vrijdag wil werken, en dus niet ook nog in de weekenden. Daar werd flexibel mee om gegaan. Ik heb vroeger wel zulke weken gedraaid hoor, van 50-60 uur, maar op mijn 62ste hoef ik dat niet meer.”, vertelt Peter.

"Als ik de bedrijfscultuur van DIRECT Klantcontact in drie woorden zou omschrijven dan kies ik  gezellig en collegiaal. Maar toch ook voor stressvol."

Peter van Leeuwen, Klantcontactmedewerker en Klantspecialist

blog peter van leeuwen klantcontactmedewerker

Ben je geïnteresseerd in het werken bij DIRECT Klantcontact?

Schroom niet en neem contact op met een van onze collega’s. Na het invullen van het contactformulier bellen we je binnen enkele werkdagen op.

  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top