skip to Main Content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
Blog Renée van Putten

Leer ons kennen: Renée van Putten, Digital Marketeer

Laatste update op 11 juli 2022 om 02:12 pm
Leestijd: 4 minuten

De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de mensen achter het merk DIRECT. En waar houden ze zich dagelijks mee bezig. Iedere klantcontactexpert heeft zijn of haar eigen expertise. Leer hen kennen. 

Toen Renée van Putten (27 jaar oud) 3,5 jaar geleden afstudeerde van haar Masteropleiding Communicatie- en Beïnvloeding aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, wist ze eigenlijk nog niet goed welke richting ze op wilde met haar studie. In de afrondende fase kreeg Renée de kans om een korte stage te lopen bij DIRECT Service Groep, het moederbedrijf van onder meer DIRECT Klantcontact. Binnen korte tijd was Reneé overtuigd: hier wilde ze wel haar eerste stappen in het marketingvak zetten. De organisatie gaf aan dat ze wel een extra set handen konden gebruiken, en zo zet Renée zich inmiddels al bijna vier jaar in voor DIRECT Klantcontact op de marketingafdeling. Ze begon hier als Allround Markteer en is uiteindelijk doorgegroeid tot Digital Marketeer. Lees hier hoe ze dat heeft bereikt en wat haar plannen voor de toekomst bij DIRECT zijn.

We noemen onszelf DIRECT’ers

“Op dit moment ben ik vooral bezig met de continue doorontwikkeling op de websites. Ik houd mij bezig met diverse online systemen en ik ontferm me over de algehele marketing automation. Toen ik hier net begon, wist ik nog niet zo goed waar ik het allemaal over had.”, legt Renée uit. Maar in de afgelopen jaren hebben wij Renée mogen zien uitgroeien en opbloeien tot een ware professional met een sterke voorkeur voor onze digitale processen. “Ja, zo kan het leven soms gaan.” lacht Renée met ons mee. Maar stiekem is ze er ook wel heel trots op. “Ik heb hier nu echt mijn eigen expertise binnen het bedrijf. Ik heb in deze 3,5 jaar echt kunnen ontdekken wat ik leuk vind en waar ik goed in ben. Ik weet nu waar mijn krachten liggen, en ook waar niet.” .

"Ik heb ontzettend geluk gehad dat ik hier alle vlakken van het marketingvak heb mogen ‘proeven’."
Marketing blog team klantcontact

Een duik in het diepe

“Ik ben hier wel een beetje in het diepe gegooid, hoor” vervolgt Renée. “Toen ik bij DIRECT Klantcontact begon was ik bezig met interne marketingactiviteiten, maar ook met basale externe marketingactiviteiten. Omdat alles vrij nieuw was én de ruimte er was om te ontdekken hoe ik bepaalde werkzaamheden vond, heb ik de kans gekregen om mijzelf te ontwikkelen. Binnen DIRECT Klantcontact moet je het wel echt zelf uitzoeken. Ik noem het ook wel ‘learning-on-the-job’. Dat houdt in dat alles wat ik in mijn dagelijks leven doe niet per se heb geleerd tijdens mijn opleiding, maar juist mijzelf heb aangeleerd. Dit typeert DIRECT als bedrijf ook enorm. We noemen onszelf DIRECT’ers en dat betekent gewoonweg dat we doeners zijn. We doen gewoon en gaan daardoor altijd vooruit.”

“Maar er is meer dan dat. Elke dag maken we Nederland een stukje klantvriendelijker. Daarnaast worden we als organisatie elke dag weer een beetje beter in wat we doen. Ons uiteindelijke doel? Een tevreden klant natuurlijk!”

En dat stukje klantbeleving bieden zit bij Renée wel goed. “Ik ontferm me het meest over het bewerkstelligen van een naadloze klantbeleving voor onze klanten. Ik wil de klant zo soepel mogelijk door alle informatiestromen heen laten bewegen. Zodat deze  op de juiste plek komt, op het juiste moment. Geen drempels of hobbels, geen obstakels of uitdagingen. En als deze klant ons dan toch ooit wil verlaten.. dan streef ik ernaar dat deze zo blij mogelijk weggaat. En absoluut niet boos of teleurgesteld.”

"Ik zou iedereen de tip willen geven om altijd je ambities uit te spreken. Durf te dromen. Droom, durf, doe, DIRECT!”

Renée van Putten, Digital Marketeer

Renée van Putten

Een duik in het diepe

“Dat is wat je met marketing doet: je trekt je klanten naar je toe. Maar daar houdt het niet bij op. Je wilt klanten ook 100% tevreden houden. Dat probeer ik nu bijvoorbeeld met mijn huidige project. Ik re-design de DIRECT Klantcontact website én houd me bezig met de UI en UX (UI staat voor User Interface en UX staat voor User Experience) van onze systemen.”

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

“Ik woon vrijwel om de hoek van DIRECT Klantcontact en dat betekent ook dat ik meestal met de benenwagen naar het werk ga. Lekker je hoofd leegmaken, een muziekje in mijn oren en met een positieve houding richting mijn, mogelijk, drukke dag. Iedere ochtend start ik met het openen van mijn mailbox en beantwoord ik direct wat makkelijk te beantwoorden valt. Echter ben ik wel een gevoelswerker, dit betekent dat ik taken oppak waar ik die dag gevoel bij heb. Uiteraard houd ik rekening met deadlines, maar soms heb ik bijvoorbeeld meer gevoel bij het uitschrijven van een plan, terwijl de andere dag echt in het teken staat van het (ver)bouwen van een website. Ik heb een flexibele agenda en dus plan ik to do’s zo flexibel mogelijk in. Altijd garantie voor een gevarieerde dag dus.”

Renée vervolgt: “Onze marketingafdeling bestaat uit vier dames met allemaal een eigen expertise. We ondersteunen elkaar waar nodig en bewaken altijd korte lijnen. Afhankelijk van de verschillende lopende projecten werken we ook met verschillende externe partners, denk hierbij aan branding bureaus, developers of UX-designers. Veel variatie en veel contacten.”

"Als je me vraagt of klanten blij worden van DIRECT Klantcontact, dan zeg ik volmondig: ‘ja!’"

Renée van Putten, Digital Marketeer

Renée van Putten

We rennen écht voor onze klanten

“Als je me vraagt of klanten blij worden van DIRECT Klantcontact, dan zeg ik volmondig: ‘ja!’”, spreekt Renée uit. “Dit komt omdat ons team snel en direct werkt. We komen altijd met een goede oplossing en klachten worden ook echt serieus genomen. We rennen direct voor de klant (gebeurt soms ook echt hoor!).”

Een luisterend oor voor iedere klant.

Benut jouw capaciteiten en breng deze direct in de praktijk

Het belangrijkste is om in jezelf te geloven. Met een portie vertrouwen en een goede voorbereiding moet het helemaal goedkomen.

Ben jij nog op zoek naar een leuke functie in klantcontact? Neem dan contact met ons op via het formulier.

  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top