
Live Chat verbetert klantenservice
De klantenservice van bedrijven laat nogal het een en ander te wensen over. De toevoeging van een Live Chat kanaal op websites en webshops leidt direct tot verbetering.
De meeste klachten van consumenten gaan over de over klantenservice van energiebedrijven en zorgverzekeraars. Gemiddeld scoren zij het magere rapportcijfer van 5,2. Uit onderzoek blijkt dat een derde van de klanten via de klantenservice slechte en soms zelfs totaal verkeerde informatie krijgt. Ook de reisbranche scoort slecht. Hier zijn het met name de dure klantenservicenummers die tot veel klachten leiden. Er zijn, zo geeft onderzoek van de Consumentenbond aan, zelfs reisaanbieders die een tarief berekenen van tachtig eurocent per minuut met een maximum van veertig (!) euro.
Live Chat is dan ook een waardevolle toevoeging op het hedendaagse klantcontact. Vooral omdat chatten snel, helder en duidelijk is, sluit chatten perfect aan op de wensen van de consument. Live Chat leidt bovendien niet alleen tot vermindering van het aantal klachten, maar levert ook nog eens positieve verkoopresultaten op.
Vandaar dat DIRECT Klantcontact een volledig en perfect functionerend Live Chat systeem levert waarnaar de bedrijven zelf totaal geen omkijken hebben. DIRECT Klantcontact faciliteert namelijk niet alleen de techniek, maar verzorgt tevens, desgewenst 24 uur per dag, de professionele beantwoording.