
Loyale klanten? Je bereikt het met een live chat
Loyale klanten. Dat wil jij toch ook? Een live chat kan je daarbij helpen. Met een livechat op je website geef je bezoekers de kans om direct contact met je op te nemen. Je vergroot het klantcontact omdat consumenten je via een extra kanaal kunnen bereiken. En vergeleken met traditionele communicatiemiddelen is een livechat makkelijk en snel. Dankzij deze voordelen helpt een livechat je om klanten aan je te binden. Maar je hoeft dit niet van ons aan te nemen.
KLANTEN BINDEN MET EEN LIVECHAT
Uit onderzoek van eDigital Research blijkt namelijk dat hoe makkelijker je het maakt voor een klant om contact met je op te nemen, hoe tevredener de klant is. Een livechat past perfect in dat plaatje. Wanneer een klant jouw website bezoekt en een vraag heeft, kan hij meteen bij de livechat terecht.
Uit hetzelfde onderzoek is ook gebleken dat een livechat het hoogst scoort qua klanttevredenheid. Meer dan 71% van de mensen was tevreden over de livechat. Hoger dan ieder ander communicatiemiddel!
Vergelijk het maar eens met de service via e-mail en telefoon. Bij deze middelen was de klanttevredenheid een stuk lager; 62% en 45%. Toch worden e-mail en telefoon nog altijd het meeste gebruikt. Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat je ook via deze kanalen goed bereikbaar bent. Altijd bereikbaar zijn per telefoon en e-mail? Klik hier.
ZORG VOOR EEN GOEDE LIVECHAT ERVARING
Het inzetten van een live chat leidt echter niet direct tot een hoge klanttevredenheid. Om dat te bereiken dien je aan een aantal voorwaarden te voldoen. Het is uitermate belangrijk dat je snel reageert op chatberichten. De meeste chatgebruikers verlaten de chat als er niet binnen 30 seconden wordt gereageerd. Ook de tevredenheid neemt na 30 seconden af. Zorg dus voor een goed bemande chat. Mocht je daar de mogelijkheid niet toe hebben, dan is uitbesteden een optie. Bijvoorbeeld bij ons. Meer weten over live chat?