skip to Main Content
24/7 bereikbaarheid Kundige klantenservice experts Binnen één dag starten Dagelijks opzegbaar
Maximale Klantbeleving Met 24/7 Storingsdienst

Maximale klantbeleving met 24/7 storingsdienst

Laatste update op 25 januari 2021 om 01:48 pm
Leestijd: 3 minuten

In dit blog nemen we de klantbeleving in de installatietechniek- en mobiliteitsbranche onder de loep. Een hectische branche, waar ondernemers regelmatig voor een bereikbaarheids uitdaging staan. Naast een 24/7 storingsdienst staat de telefoon vaak roodgloeiend met andere vragen, afspraken die moeten worden ingepland of reparaties die snel verholpen moeten worden. Vaak op piekmomenten of wanneer het nét even niet uitkomt. Hoe haal je het beste uit de klantenbeleving in deze branche? 

Installatietechniek en mobiliteit zien we overal.  Hoe wij ons voortbewegen, communiceren, werken en wonen is allemaal mogelijk gemaakt dankzij technieken uit deze branche.  Deze discipline is bijna zo gewoon geworden, dat wij het in ons dagelijkse leven vaak niet meer zien. Als ondernemer binnen deze branche beleef je dit waarschijnlijk heel anders. Het is een hectische branche waarin je vaak voor verrassingen komt te staan, zoals een storing of een complexe klantvraag. Voor maximale klantbeleving is een goed ingerichte storingsdienst noodzakelijk en dien je 24/7 bereikbaar te zijn. Maar hoe? Kom met ons in contact en ontdek hoe je het maximale uit je klantbeleving kan halen.

Goede bereikbaarheid en 24/7 storingsdienst zijn de grote uitdagingen 

Als ondernemer in deze branche sta je vaak voor dezelfde uitdaging: klanten verwachten een hoge mate van service en optimale bereikbaarheid.  Niet alleen overdag, maar ook buiten kantoortijden dien je bereikbaar te zijn. Of het gaat om storingsdienst, offerteaanvragen, afspraken, reparaties of storingen; je dient 24/7 bereikbaar te zijn voor jouw klanten.  Eén gemiste oproep kan maar zo een misgelopen offerte zijn. En dat is zonde, je wilt natuurlijk alle klanten zo goed mogelijk te woord staan, maar ook tijd en kosten besparen. Hoe bereik je optimale en 24/7 serviceverlening in de installatietechniek- en mobiliteitsbranche?  

Het inschakelen van een derde partij 

Dat is de grote uitdaging! Want met een telefoon die vaak roodgloeiend staat, wil je klantcontact en de 24/7 storingsdiensten het liefst uitbesteden. Dat lijkt misschien riskant, want hoe kan iemand zonder enige kennis van jouw bedrijf je klanten goed te woord staan? Kan een externe partij wel zomaar jouw klantenservice of storingsdienst overnemen?

Eerstelijns support van DIRECT Klantcontact

Dat kan zeker. Bij DIRECT Klantcontact begrijpen we als geen ander de uitdagingen die deze branche ervaart. Door gebruik te maken van onze deskundigheid kunnen wij de zorgen van ondernemers binnen gemakkelijk uit handen nemen.  Door bijvoorbeeld: 

  • Snel te schakelen tussen eerste- en tweedelijns service
  • Het filteren en categoriseren van complexe, technische en basisvragen
  • Direct een monteur in te schakelen indien nodig
  • Middels trainingen en gedeelde kennis een verlengstuk te vormen van jouw bedrijf
  • Sterke SLA’s te stellen. Zo beantwoorden we 80% van de binnenkomende telefoontjes binnen 30 seconden

En het gevolg? Hogere klanttevredenheid én een goede klantbeleving. Zo ben je de concurrentie altijd een stapje voor. Lees hier meer over wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen. 

Een goede klantbeleving om concurrenten voor te blijven 

Een goede klantbeleving is je sterkste wapen in zwaar weer. Het is aangetoond dat een goede klantbeleving de omzet met wel 17% per jaar kan laten groeien. Klanten blijven namelijk bij je (terugkomen). Met DIRECT Klantcontact als verlengstuk van jouw organisatie, kun je met je service het maximale uit de klantbeleving halen. Jouw bedrijf is voortaan 24/7 bereikbaar, ook op feestdagen. Met een betrouwbare storingslijn wordt elke klant al binnen 30 seconden geholpen. Het proces wordt geheel persoonlijk en naar jouw wens ingericht.

Samen sterker voor optimale klantbeleving

Door gebruik te maken van een gedeelde kennisbank en uitgebreide belscripts kunnen onze medewerkers al jouw klanten te woord staan.  Zo helpen ze de klant op afstand, schakelen een monteur in, of noteren een terugbelverzoek. Dankzij deze efficiënte aanpak kan een storingsmelding snel en effectief worden afgehandeld. In onze systemen kun je precies terugzien hoe het contact is verlopen. Indien gewenst verwerken we het zelfs rechtstreeks in jouw eigen systeem. Zo worden processen continu verbeterd en geoptimaliseerd.  

Ben jij benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? In onze gids lees je alles over optimale en effectieve klantenservice in de installatietechniek- en mobiliteitbranche. Kom met ons in contact en ontdek de mogelijkheden. 

Download gratis gids: In 9 stappen naar een efficiënt klantproces

Download onze gratis gids ‘In 9 stappen naar een efficiënt klantproces’ en lees alles over het stellen van de juiste doelen en prioriteiten om jouw klantproces zo optimaal mogelijk in te richten. De gids biedt aan de hand van een customer journey roadmap en relevante klantcases een praktisch stappenplan waarmee je direct aan de slag kunt.

Back To Top