skip to Main Content
Meer Interactie Op Social Media? Lees Deze 5 Tips

Meer interactie op social media? Lees deze 5 tips

Laatste update op 7 juli 2020 om 12:57 pm
  • Blog
Leestijd: 2 minuten

Ben je ondernemer en zoek je naar tips om de interactie met (potentiële) klanten op social media te stimuleren? Als ondernemer heb je vast van de kracht van social media gehoord. Dankzij social media kun je onder andere beter zichtbaar zijn en nieuwe klanten aantrekken en aan je binden. Om dat te bereiken, is het belangrijk dat je de interactie met jouw lezers en volgers zoveel mogelijk stimuleert. Hoe je dat doet, leggen we je in dit blogbericht uit. We geven je vijf tips in de vorm van do’s en don’ts.

Do: Denk na over een social media-strategie

Er zijn veel verschillende social media-netwerken waar je terecht kunt. Maar niet elke doelgroep is op elk netwerk te vinden. En niet ieder bericht is geschikt voor hetzelfde netwerk. Denk dus eerst goed na waar de mensen die je wilt bereiken zich bevinden. En denk goed na over hoe je jouw boodschap verpakt. LinkedIn is bijvoorbeeld erg geschikt voor zakelijke teksten. Facebook mag persoonlijker. Met een slimme social media-strategie zijn je inspanningen een stuk effectiever.

Do: Vraag om reacties

Een hele simpele tip, maar erg krachtig. Als je een reactie verlangt, vraag er dan naar. Stel een bepaalde vraag, of laat mensen ergens op reageren. Probeer je lezers te prikkelen.

Do: Laat mensen lachen

Humor werkt. Wie houdt er nu niet van lachen? Probeer daarom humor te gebruiken in je berichten. Het helpt je bovendien om te laten zien dat je niet alleen een bedrijf bent. Door humor te gebruiken laat je zien dat je een mens bent. En mensen doen het liefste zaken met mensen.

Don’t: Meevaren op uitgekauwde hypes

Social media-netwerken zitten vol met bedrijven die likes en reacties proberen uit te lokken. Daarvoor worden allerlei spelletjes, acties en andere trucs bedacht. Grote kans dat je er geen aandacht aan schenkt als je een soortgelijk bericht al duizenden keren hebt langs zien komen. Vaar dus niet mee op dit soort verouderde hypes. Probeer juist met een nieuwe insteek te komen. Originele en creatieve berichten doen het altijd goed.

Don’t: Overdrijven

Er zijn een heleboel leuke manieren om de interactie aan te gaan, maar je kunt ook overdrijven. Stel dus geen domme en ongepaste vragen en roep niet op tot spam.

Back To Top