skip to Main Content
24/7 bereikbaarheid Kundige klantenservice experts Binnen één dag starten Dagelijks opzegbaar
Ondervang Pieken In Je Telefoonverkeer

Ondervang pieken in je telefoonverkeer

Laatste update op 25 augustus 2020 om 11:33 am
Leestijd: 3 minuten

De hedendaagse consument raakt sneller dan ooit gefrustreerd wanneer hij of zij de klantenservice van een bedrijf belt en vervolgens niet persoonlijk te woord gestaan wordt. Ook lange wachttijden en ingewikkelde keuzemenu’s leiden tot grote ergernis. Vooral op piekmomenten zijn veel Nederlandse bedrijven toch nog steeds slecht of zelfs helemaal niet bereikbaar. Gevolgen? Omzetverlies en imagoschade!

Vrijwel ieder bedrijf heeft er met enige regelmaat mee te maken: onderbezetting door bijvoorbeeld ziekte van medewerkers, feestdagen of vakanties. Binnenkomende telefoongesprekken of contactverzoeken via andere kanalen worden daardoor niet, of pas na een lange wachttijd beantwoord. Gevolg is dat prospects of bestaande relaties afhaken bij bijvoorbeeld bestellingen, reserveringen of vragen over uw producten of diensten, en uitwijken naar uw concurrent. Je verliest daardoor niet alleen omzet, maar laat bovendien een allesbehalve professionele indruk achter.

LIK OP STUK

Het is voor bedrijven en organisaties anno 2017 dan ook echt niet meer geoorloofd om niet of slecht telefonisch bereikbaar te zijn. Dat geldt overigens niet alleen voor grotere organisaties met een eigen klantenservice, maar ook voor het midden- en kleinbedrijf. Kleine en middelgrote dienstverleners die de telefoon niet opnemen, bijvoorbeeld omdat ze onderweg zijn of in gesprek met een relatie, krijgen van de hedendaagse consument ook lik op stuk. Die gaat vandaag de dag á la minute op zoek naar een concurrent die wél telefonisch bereikbaar is.

EXTRA PERSONEEL GEEN HAALBARE KAART

Extra personeel aannemen om eventuele pieken in het telefoonverkeer op te vangen, is vanzelfsprekend geen optie. Omdat er tegenover pieken nu eenmaal ook altijd dalen staan, is dat financieel simpelweg geen haalbare kaart. In dat kader is het dan ook niet verwonderlijk dat steeds meer bedrijven en organisaties, van groot naar klein, een beroep doen op de dienstverlening van gespecialiseerde aanbieders op het gebied van telefoonservice en andere bereikbaarheidsdiensten.

PERFECTE TELEFONISCHE DIENSTVERLENING

Door een beroep te doen op een bedrijf zoals DIRECT Klantcontact, biedt je je prospects en bestaande relaties een perfecte telefonische dienstverlening waarmee u zich optimaal kunt onderscheiden van uw concurrentie. De cijfers zeggen in dat kader genoeg: van de 1.800.000 Nederlandse bedrijven en organisaties, maakt inmiddels ongeveer 1% gebruik van een externe aanbieder van teleservice. Met andere woorden: 99% heeft de telefonische bereikbaarheid niet goed op orde. Daardoor worden binnenkomende gesprekken dus niet beantwoord wanneer daar door pieken in het belverkeer of andere oorzaken geen mogelijkheid voor is.

JOUW KLANTEN WORDEN PERSOONLIJK TE WOORD GESTAAN

Telefoonservice zorgt ervoor dat er altijd, desgewenst 24/7, goed opgeleide medewerk(st)ers paraat zitten om prospects of bestaande klanten persoonlijk te woord te staan. Aan de hand van een zorgvuldig opgesteld script, dat uiteraard samen met u wordt opgesteld, zijn ze perfect in staat om vragen van uw klanten adequaat te beantwoorden en eventuele problemen op te lossen. Daarnaast noteren ze desgevraagd bestellingen, nemen ze reserveringen aan en coördineren ze eventuele storingsmeldingen naar uw servicemonteurs. In steeds meer gevallen nemen ze bedrijven en organisaties zelfs de gehele klantenservice uit handen.

OPTIMAAL BEREIKBAAR? HAALBAAR EN BETAALBAAR!

Omdat de kosten van de medewerkers van een externe telefoonservice gedeeld worden door vaak wel honderden opdrachtgevers, vallen die voor jou vanzelfsprekend veel lager uit dan die van een telefoniste of medewerker klantenservice in vaste dienst. Jij betaalt, naast de abonnementskosten, bovendien alleen voor de daadwerkelijk gevoerde gesprekken.

Voor iedere ondernemer die te maken heeft met pieken en dalen in het belverkeer, of regelmatig in situaties verkeert waarin hij of zij zelf niet in staat de binnenkomende gesprekken te beantwoorden, is het dan ook aan te raden het telefoonverkeer uit te besteden aan een externe specialist op het gebied van antwoordservice. Je bespaart daarmee op personeelskosten en loopt bovendien geen order, reservering of bestelling meer mis!

Interesse? Bel even met ons!

+31 (0)26 – 373 66 00

Back To Top