Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
blog online communicatie telefoon

Ondernemer opgelet: tijd voor online communicatie!

Laatste update op 22 april 2021 om 04:17 pm
Leestijd: 2 minuten

Babyboomers en generatie X: mensen die geboren zijn tussen 1940 en 1980. Voor veel bedrijven en organisaties zijn dit nog steeds belangrijke doelgroepen, maar ondernemers die zich in hun communicatie alleen op hen richten, doen er niet persé goed aan. Omdat de nieuwe generatie consumenten tussen 1995 en 2009 geboren is, en door het leven gaat als ‘screenagers’, wordt online communicatie vandaag de dag steeds belangrijker.

Voor deze screenagers, een samenvoeging van screen en teenagers, bestaat de wereld voor een groot deel uit scrollen en swipen, appen en chatten. Bellen? Totaal achterhaald! Mailen? Hopeloos ouderwets! Ze zijn als het ware vergroeid met hun smartphone en hebben door die connectie met het internet nog nauwelijks aandacht voor traditionele media. En met de volgende generatie consumenten, geboren vanaf 2010 (generatie Alpha), is internet en technologie een must.

Mediageneratie

Ondanks dat de generatie Alpha voor een groot deel nog letterlijk en figuurlijk in de kinderschoenen staat, is het aan te raden om alvast in te spelen op de communicatiewijze van deze doelgroep. Dat de zakelijke benadering van zowel screenagers als de generatie Alpha om een totaal andere manier van communiceren vraagt, spreekt voor zich. Telefoon en mail zijn ook in deze tijden nog steeds belangrijk, babyboomers en de generatie X wil je tenslotte ook blijven bereiken. Wil je daarnaast ook met de nieuwe generaties in contact komen en blijven? Dan kan je vrijwel niet meer zonder communicatie via WhatsApp en live chat.

Liever digitaal contact

We kunnen er bijna niet meer onderuit: de nieuwe generaties verkiezen deze online kanalen boven het traditionele telefoonverkeer. Ook de drempel voor een (kort) face-to-face gesprek is voor hen aanzienlijk hoger dan voor (urenlang) online contact. Simpelweg omdat ze nu eenmaal van jongs af aan al gewend zijn aan digitaal communiceren.

De consument van nu wil zelf de keuze kunnen maken via welk kanaal en op welk moment hij of zij met jouw bedrijf communiceert.

Meer informatie?

Ons advies aan jou: speel als organisatie goed en blijvend in op de veranderingen in de markt. Zo ook in de manier van communiceren. Dichter bij je klant staan gaat gepaard aan een wisselend pakket aan contactkanalen. Wil je meer weten over de inzet van live chat en/of WhatsApp als contactkanaal? Neem gerust contact met ons op! Wij zijn 24/7 bereikbaar op +31 (0)26 – 373 66 00. Mailen kan ook: info@directklantcontact.nl.

Wil je meer weten over de inzet van WhatsApp als extra klantcontactkanaal? Vraag geheel vrijblijvend meer informatie aan door onderstaand formulier in te vullen. Liever appen? Dat kan ook, namelijk via +31 6 23 54 05 63.

  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top