Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon

Optimale bereikbaarheid: zo werken wij tijdens winterdrukte

Leestijd: 3 minuten

De dagen zijn steeds korter en kouder aan het worden. Voor veel mensen betekent dat lekker de knusheid en warmte binnenshuis opzoeken. Voor bedrijven in de installatiebranche is dit ook het moment om te anticiperen op onvoorspelbare winterse weersomstandigheden. Een strenge winter kan namelijk kapotte cv-ketels, gesprongen leidingen en koud water uit de kraan betekenen. De storingsdienst krijgt het drukker en klantenservicemanagers ervaren al gauw een verhoogde werkdruk, capaciteitsproblemen en daardoor lange wachtrijen en potentiële imagoschade. DIRECT Klantcontact verzorgt al jaren voor vele bedrijven een optimale 24/7 bereikbaarheid tijdens het piekseizoen. Je vraagt je misschien af hoe wij dat doen. Daarom brengen wij vandaag onze werkwijze tijdens winterdrukte onder de aandacht.

Navigeer snel naar

Om een optimale bereikbaarheid te kunnen garanderen tijdens het piekseizoen is het goed om te weten dat we als partner in klantinteractie erg afhankelijk zijn van verwachte cijfers en forecasts. Hoe eerder je deze met ons deelt, hoe beter wij ons kunnen voorbereiden en samen met jou voor blije klanten kunnen zorgen.

Getrainde klantadviseurs op calamiteiten en jarenlange ervaring

Een van de belangrijkste krachten achter onze service is het feit dat we onze klantadviseurs in het klantcontact centrum continu trainen. Zo beschikken onze klantadviseurs over veel kennis om direct klanten te kunnen helpen met technische problemen. Daarmee ontlasten we de servicemonteur in het veld, die op dat moment hard nodig is, en helpen we de klant snel, goed en empathisch uit een vervelende situatie. En dát zal de klant blijven onthouden als hij aan jouw merk of bedrijf denkt. Ook nieuwe opdrachtgevers kunnen deze service altijd van ons verwachten: zoals gezegd trainen we onze klantadviseurs continu en jouw technische informatie valt daar meteen onder zodra je bij ons aan boord stapt.

Naast informatieve training is onze jarenlange ervaring met het verzorgen van storingsdiensten een belangrijke kracht achter onze service. Onze klantadviseurs zijn volledig bekent met de installatiebranche, veelvoorkomende problemen, en wat er precies nodig is voor iedere klant om opgelucht en tevreden het gesprek af te kunnen ronden. Hierdoor kunnen klantadviseurs tijdig patronen herkennen en nog sneller tot een oplossing komen samen met de klant.

Capaciteit

Een van de voornaamste redenen voor bedrijven om er (tijdelijk) voor te kiezen een professionele partner in klantcontact in te schakelen, is simpelweg dat onvoorspelbare tijden veel van je capaciteit, planning en werving kunnen vragen. Wij hebben altijd voldoende klantadviseurs ter beschikking om snel op- en af te schalen naar de behoefte van onze opdrachtgevers. Zo veren we met de pieken en dalen mee.

24/7 klantenservice op ieder kanaal

Als we het hebben over optimale bereikbaarheid tijdens het piekseizoen, dan hebben we het niet alleen over het bieden van snelle en goede oplossingen voor bellende klanten. Optimale bereikbaarheid is voor ons het te allen tijde kunnen helpen van klanten, waar ze zich dan ook bevinden. Je telefoonservice uitbesteden is misschien het eerste waar je aan denkt, maar klanten stellen tegenwoordig hun vragen niet alleen maar via de telefoon. Een Instagram dm of een reactie op Facebook is tegenwoordig zo gestuurd en ook deze klanten willen graag snel te woord gestaan worden. Daarom staan wij ook voor klanten klaar op e-mail, live chat, en sociale media. We zijn 24 uur bereikbaar per dag voor 365 dagen per jaar. Zo kunnen we ook buiten kantoortijden ál je klanten snel helpen met hun technische vragen, zonder dat er meteen een servicemonteur uit bed gebeld hoeft te worden.

Wij staan voor jou en je klanten klaar

Hopelijk heeft dit artikel wat inspiratie opgewekt voor de komende maanden. Zit je met vragen, of begin je je toch een beetje gespannen te voelen over de piekdrukte van het stookseizoen? Geen zorgen. We maken graag tijd voor je vrij om even te sparren, je vragen te beantwoorden of te overleggen. We kijken uit naar jouw bericht.

Joyce Alberg
adviesgesprek

Even sparren of vrijblijvend advies? Plan een afspraak in met Joyce.

"Benieuwd hoe jij ook kunt uitblinken in klantcontact? In een videocall of tijdens een telefoongesprek bekijken wij samen hoe we jouw klantenservice optimaal kunnen inrichten. Kies een passende datum en tijdstip, dan spreken we elkaar snel!"

Plan direct je afspraak

Joyce Alberg
Accountmanager

Lees meer over dit onderwerp:

Back To Top