Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon

Schaalbaarheid: cruciaal voor een optimale klantervaring

Laatste update op 24 juli 2023 om 04:05 pm
Leestijd: 3 minuten

Schaalbaarheid is een essentiële eigenschap van bedrijven die een succesvolle klantenservice runnen. Het vermogen om snel op te schalen en daarmee ook op piekmomenten klanten op een efficiënte wijze te kunnen bedienen, is cruciaal voor een optimale klantervaring. Bij DIRECT Klantcontact zit schaalbaarheid in onze identiteit. Het is een van de belangrijkste kenmerken van onze expertise. Maar hoe zorgen wij ervoor dat we altijd snel kunnen op- en afschalen? We delen onze belangrijkste eigenschappen met je.

Navigeer snel naar
Voortdurend trainen

Een van de belangrijkste factoren die bijdragen aan onze snelle schaalbaarheid is de voortdurende training en opleiding van onze agents. Door ervoor te zorgen dat onze medewerkers altijd over de juiste kennis en vaardigheden beschikken, kunnen wij snel inspelen op piekmomenten en de toenemende vraag van klanten. Hoe meer collega’s er worden opgeleid, hoe sneller en efficiënter er geschakeld kan worden. Hierdoor hoeft zelfs onverwachte drukte geen probleem te zijn voor onze klanten. Dit alles stelt DIRECT Klantcontact in staat om klanten op elk moment van de dag te bedienen, zelfs ’s nachts of in het weekend.

Flexibiliteit in bereikbaarheid

Flexibiliteit is een ander belangrijk aspect van onze schaalbaarheid. Wij beschikken over genoeg agents die klaar staan om op elk moment ingezet te kunnen worden. Zo kunnen we 24/7 bereikbaar zijn voor klanten, waardoor de klantenservice naadloos kan worden voortgezet, ongeacht het tijdstip waarop een klant contact opneemt. Die flexibiliteit in bereikbaarheid vinden wij erg belangrijk, aangezien consumenten steeds hogere verwachtingen hebben van de beschikbaarheid van de klantenservice. Als je als bedrijf je klanten 24/7 te woord kunt staan, beschrijven klanten je bedrijf al sneller als klantvriendelijk en hierdoor verhoog je de kans op klantloyaliteit.

Omnichannel

Een ander belangrijk punt wat bijdraagt aan onze schaalbaarheid, is het feit dat we flexibel zijn in het gebruik van verschillende kanalen. Zo bieden we, naast onze telefoonservice en e-mailmanagement, ook WhatsApp, live chat en sociale media services aan. In de hedendaagse maatschappij zijn deze kanalen niet meer weg te denken als communicatiemiddel, en klanten stellen vaak vragen via deze kanalen. Het is verstandig om daar als bedrijf op in te spelen. Klanten waarderen namelijk het gemak en de snelheid van deze kanalen. Daarom komen wij klanten hier juist in tegemoet, en lossen hier met hetzelfde gemak al hun problemen en vragen op. Door onze services op verschillende kanalen aan te bieden, kunnen we altijd inspelen op de voorkeuren van de klant, wat bijdraagt aan onze schaalbaarheid.

Conclusie

Onze voortdurende training en opleiding van onze collega’s, en onze flexibiliteit in bereikbaarheid en het gebruik van diverse communicatiekanalen, stellen ons in staat om snel op- en af te kunnen schalen. En een goede schaalbaarheid, betekent een efficiënte klantenservice. Of het nu gaat om piekmomenten, nachtelijke uren of verschillende communicatievoorkeuren, DIRECT Klantcontact staat klaar om klanten te helpen en ervoor te zorgen dat onze klantenservice op een schaalbare en effectieve manier wordt uitgevoerd.

Joyce Alberg
adviesgesprek

Even sparren of vrijblijvend advies? Plan een afspraak in met Joyce.

"Benieuwd hoe jij ook kunt uitblinken in klantcontact? In een videocall of tijdens een telefoongesprek bekijken wij samen hoe we jouw klantenservice optimaal kunnen inrichten. Kies een passende datum en tijdstip, dan spreken we elkaar snel!"

Plan direct je afspraak

Joyce Alberg
Accountmanager

Lees meer over dit onderwerp:

Back To Top