Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
Siem-helpt-je-verder-header

Siem helpt verder: hoe breng je je forcasting het beste in kaart?

Laatste update op 16 juni 2023 om 12:00 pm
Leestijd: 2 minuten

In dit tiende item van ‘Siem helpt je verder!’ sta ik stil bij hoe je je forcasting het beste in kaart kunt brengen. Ik neem je mee in hoe wij dit binnen DIRECT Klantcontact oppakken, samen met onze klanten en prospects.

Verwachting calls

“Veel van onze grote klanten hebben zelf al een verwachting over het aantal calls dat zij zullen gaan krijgen. Dit kan, bijvoorbeeld op basis van het weer zijn, updates in apps, wijzigingen in facturen of maandafsluitingen. Zij geven het bij ons aan, wanneer zij meer calls verwachten en geven wellicht een schatting van hoeveel calls dat zouden zijn” vertelt Siem.

Inschatting

Siem gaat verder: “Voor klanten die al langer dan een jaar bij ons onze diensten afnemen, kijken wij ook naar hun cijfers van voorgaande jaren. Zo kunnen wij zelf ook een inschatting maken over hoeveel calls wij verwachten dat zij zullen krijgen.”

Agents inplannen

“Op basis van de bovenstaande rekensom van het aantal verwachte calls gaan wij agents inplannen met de juiste skills. Het heeft natuurlijk geen zin om agents zonder specifieke kennis in te plannen voor klanten waar een training voor nodig is.” Siem vult aan: “Dit blijft altijd een kwestie van schuiven om ervoor te zorgen dat voor de juiste tijden, de juiste agents aan het werk zijn. Dit heeft dus te maken met de ervaring van de agents.”

Wat als het toch te druk wordt?

“Mochten we tijdens een werkdag merken dat onze planning niet voldoet aan de aantal calls, kijken we of er andere agents beschikbaar zijn op dat moment. Door het gemak van thuiswerken is het makkelijk om agents te laten bijschakelen om een aantal lijnen op te vangen. Zo gaan we de drukte ook zo snel mogelijk tegen” zegt Siem.

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Een vast professioneel team met korte lijnen
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

Lees meer over dit onderwerp:

Back To Top