
Siem helpt verder: hoe breng je je forcasting het beste in kaart?
In dit tiende item van ‘Siem helpt je verder!’ sta ik stil bij hoe je je forcasting het beste in kaart kunt brengen. Ik neem je mee in hoe wij dit binnen DIRECT Klantcontact oppakken, samen met onze klanten en prospects.
Verwachting calls
“Veel van onze grote klanten hebben zelf al een verwachting over het aantal calls dat zij zullen gaan krijgen. Dit kan, bijvoorbeeld op basis van het weer zijn, updates in apps, wijzigingen in facturen of maandafsluitingen. Zij geven het bij ons aan, wanneer zij meer calls verwachten en geven wellicht een schatting van hoeveel calls dat zouden zijn” vertelt Siem.
Inschatting
Siem gaat verder: “Voor klanten die al langer dan een jaar bij ons onze diensten afnemen, kijken wij ook naar hun cijfers van voorgaande jaren. Zo kunnen wij zelf ook een inschatting maken over hoeveel calls wij verwachten dat zij zullen krijgen.”
Agents inplannen
“Op basis van de bovenstaande rekensom van het aantal verwachte calls gaan wij agents inplannen met de juiste skills. Het heeft natuurlijk geen zin om agents zonder specifieke kennis in te plannen voor klanten waar een training voor nodig is.” Siem vult aan: “Dit blijft altijd een kwestie van schuiven om ervoor te zorgen dat voor de juiste tijden, de juiste agents aan het werk zijn. Dit heeft dus te maken met de ervaring van de agents.”
Wat als het toch te druk wordt?
Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.
Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.
Lees meer over dit onderwerp:
Siem helpt verder: hoe kunnen we onze samenwerking beter op elkaar afstemmen?
“In dit elfde item van ‘Siem helpt je verder!’ sta ik stil bij de vraag:…
Siem helpt verder: hoe breng je je forcasting het beste in kaart?
“Veel van onze grote klanten hebben zelf al een verwachting over het aantal calls dat…
Siem helpt verder: hoe gaat DIRECT Klantcontact om met klantdata en AVG?
“Van alle calls die er binnen komen maken wij een notitie. Deze notitie bevat informatie…