
Siem helpt verder: hoe werkt het doorschakelen?
“In dit vijfde item van ‘Siem helpt verder!’ sta ik stil bij de vraag hoe het doorschakelen van telefonie binnen DIRECT Klantcontact werkt. Ik neem je mee in hoe wij dit binnen DIRECT Klantcontact oppakken, samen met onze klanten en prospects.”
Specifiek telefoonnummer
“Klanten krijgen bij ons een eigen telefoonnummer. Dit is een 026-nummer dat wij alleen ter beschikking stellen. Dit telefoonnummer wordt ook gebruikt voor de doorschakeling. Als je dus, bijvoorbeeld specifiek dit nummer belt, zullen wij de telefoon aannemen namens jouw bedrijf” zegt Siem. “We raden het wel af om dat nummer naar buiten te communiceren. Als mensen dat nummer namelijk kennen, ben je snel de controle kwijt over de doorschakeling. Indien de doorschakeling gewoon gemaakt wordt, houd je zelf controle over wanneer wij de lijn voor je aannemen” legt Siem uit.
Voor iedere klant anders
“Voor iedere klant werkt de doorschakeling net iets anders. Het is daarom ook lastig om hier een handleiding voor te schrijven. Wat ik je wel kan vertellen is dat er 90% kans is dat je met een *21# doorkiesnummer de doorschakeling kunt maken voor bijna alle providers. Als je daar vragen of onduidelijkheden over hebt kan vaak je provider hier meer informatie over geven. Eventueel kan je ook je IT-afdeling raadplegen voor het instellen van de doorschakeling.”, vertelt Siem.
Keuzemenu
“Mocht je via ons berichten willen instellen, denk dan aan een boodschap voordat wij de lijn aannemen of eventueel gebruik van een keuzemenu, dan is dit zeker mogelijk. Tijdens het onboardingsproces kunnen we dit bespreken en we zorgen er dan voor dat is voor de livegang ook echt rond is.”, vertelt Siem.
Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.
Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.
Lees meer over dit onderwerp:
Siem helpt verder: hoe kunnen we onze samenwerking beter op elkaar afstemmen?
“In dit elfde item van ‘Siem helpt je verder!’ sta ik stil bij de vraag:…
Siem helpt verder: hoe breng je je forcasting het beste in kaart?
“Veel van onze grote klanten hebben zelf al een verwachting over het aantal calls dat…
Siem helpt verder: hoe gaat DIRECT Klantcontact om met klantdata en AVG?
“Van alle calls die er binnen komen maken wij een notitie. Deze notitie bevat informatie…