
Siem helpt verder: hoe ziet een maandrapportage eruit?
In dit achtste item van ‘Siem helpt je verder!’ leg ik je uit hoe een maandrapportage eruit ziet en wat je hier precies op terug kan vinden. Ik neem je mee in hoe wij dit binnen DIRECT Klantcontact oppakken, samen met onze klanten en prospects.
Maandrapportages
“Maandrapportages kunnen wij versturen op verzoek van jou als klant. De maandrapportages zijn een onderdeel van je abonnement, als je dat wil. We hebben verschillende opties als het gaat om rapportages:
- Berichten rapportage
- Call log
- Sense rapportage
Wat is het verschil?
Maar wat houden deze verschillende soorten rapportages precies in?
Berichten rapportage
“Het berichten rapportage laat een overzicht zien van alle berichten die wij hebben genoteerd in de afgelopen maand. Hier staat in welke agent de lijn heeft aangenomen, wanneer, hoe laat en alle gegevens van de beller.” Siem vult aan: “Deze soort rapportage gebruiken we ook veel voor week- of dagrapportages. Een rapportage hoeft, namelijk niet per definitie een maandrapportage te zijn.”
Call log
“De call log bevat de call data per call. Hier staat in: hoe lang de beller in de wacht heft gestaan, hoe lang wij de beller hebben gesproken en wat onze nawerktijd is. Ook deze rapportage bevat de datum en tijd per call” legt Siem uit.
Sense rapportage
“Het sense rapportage bevat een samenvatting van de call log. Dit is dus geen uitgebreid overzicht met informatie per call, maar een overzicht per dag of per halfuur. Zo kun je gemakkelijk bekijken wat onze gemiddelden zijn voor wachttijd, gesprekstijd en nawerktijd” vertelt Siem.
Dit is hoe zo'n rapportage eruit kan zien

Klik op de afbeelding voor een vergroting.
Siem zegt: “We maken bij DIRECT Klantcontact nog steeds vaak gebruik van maandrapportages, maar weekoverzichten worden steeds populairder. Wij kunnen de verschillende, bovenstaande rapportages altijd draaien op de gewenste periodes”
Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.
Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.
Lees meer over dit onderwerp:
Siem helpt verder: hoe beoordeel je je gesprekken?
“In dit twaalfde item van ‘Siem helpt je verder!’ sta ik stil bij de vraag…
Siem helpt verder: hoe kunnen we onze samenwerking beter op elkaar afstemmen?
“Na het opzetten van het script merken we altijd wel dat er nog uitbreidingen komen.…
Siem helpt verder: hoe breng je je forcasting het beste in kaart?
“Veel van onze grote klanten hebben zelf al een verwachting over het aantal calls dat…