
Sinterklaas: geen gehoor bij Jamin
Chocoladeketens als Jamin zijn in de aanloop naar Sinterklaas niet of nauwelijks telefonisch bereikbaar. Dat blijkt uit onderzoek van Telefoonboek.nl.
Bezoekers van de website geven aan dat maar liefst 96% van de filialen van Jamin de afgelopen twee weken één of meerdere keren telefonisch niet bereikbaar was. Een woordvoerder van Jamin zegt zich wel voor te kunnen stellen dat het winkelpersoneel tijdens de piekuren geen tijd heeft om de telefoon aan te nemen.
Joost Nijensteen van Telefoonboek.nl: “Bij geen gehoor wijkt de consument direct uit naar de concurrent. Slecht bereikbare chocoladewinkels lopen in deze drukke periode dus aardig wat potentiële klanten mis.”
In dat kader is het niet verwonderlijk dat steeds meer bedrijven ervoor kiezen hun telefoon tijdens piekmomenten door te schakelen naar DIRECT Klantcontact. Medewerkers kunnen daardoor ongestoord doorgaan met de verkoop, terwijl ook bellende klanten op hun wenken bediend worden.