Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
blog-agent-telefoniste-aan-het-werk

Slechte bereikbaarheid kost veel omzet

Laatste update op 25 augustus 2020 om 11:25 am
Leestijd: < 1 minuut

Het Nederlandse bedrijfsleven loopt jaarlijks een enorm bedrag aan omzet mis door slechte telefonische bereikbaarheid of slecht ontwikkeld commercieel gedrag van medewerkers aan de telefoon. Per bedrijf kan de misgelopen omzet in de tonnen lopen.

Een en ander blijkt uit onderzoek van Quality Support, een bedrijf dat zich richt op het meten en verbeteren van de kwaliteit van klantcontacten. Het bedrijf baseert zijn cijfers op een kleine vierhonderd telefonische bereikbaarheidsonderzoeken die in 2014 zijn uitgevoerd. Alle metingen zijn teruggerekend naar duizend telefonische klantcontacten, wat volgens Quality Support vergelijkbaar is met het wekelijkse telefoonverkeer van een middelgroot bedrijf.

Van de duizend klantcontacten blijken er gemiddeld 830 succesvol zijn. De resterende 170 worden dus misgelopen, waarvan er volgens het onderzoek gemiddeld 34 commercieel zeker interessant zouden zijn geweest. Daarnaast mist een middelgroot bedrijf gemiddeld zeventien commerciële gesprekken per week, waardoor het niet tot offertes, laat staan tot opdrachten komt. Gemiddeld kost dat een middelgroot bedrijf € 17.500,- per week aan omzetderving.

Wilt u telefonisch optimaal bereikbaar zijn en daarmee omzetderving voorkomen? Informeer naar de mogelijkheden op het gebied van antwoordservice en andere bereikbaarheidsdiensten van DIRECT Klantcontact: 026 – 373 66 00.

 

 

 

Back To Top