Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
persoonlijke telefoniste

Wat is een persoonlijke telefoniste op afstand?

Laatste update op 13 juli 2023 om 09:46 am
Leestijd: 3 minuten

De telefoniste is een van de belangrijkste visitekaartjes van je bedrijf. Diegene is vaak de eerste persoon die klanten en relaties aan de lijn krijgen en hen te woord staat. Daardoor heeft zij een belangrijk aandeel in de uitstraling van je organisatie. Het kan handig zijn om je telefonische bereikbaarheid uit te besteden aan een extern klantcontactbedrijf. Maar wat houdt een persoonlijke telefoniste op afstand nou precies in? In dit blog leggen we het je uit wat een telefoniste op afstand doet, wat de voordelen zijn van zo’n samenwerking en hoe je kunt overwegen of het iets voor jouw bedrijf is (of niet).

Wanneer je een telefoniste in dienst neemt brengt dit allerlei verantwoordelijkheden met zich mee. Het kost niet alleen veel extra acties, maar het kost ook geld om een ‘interne klantenservice’ op te tuigen. Zo moet je onder andere sociale lasten afdragen, pensioenpremie afdragen, een werkplek inrichten en vervanging zoeken wanneer dit nodig is. De telefoon laten opnemen door een werknemer die ook al ander werk doet, werkt ook niet altijd optimaal. Deze moet zich dan op meerdere taken tegelijk focussen, waardoor de telefoon niet met de volle aandacht wordt opgenomen. Het kan daarom interessant zijn om je telefoondienst uit te besteden

Navigeer snel naar

Wat is een persoonlijke telefoniste op afstand?

Je telefoondienst uitbesteden werkt in principe overal hetzelfde, een extern bedrijf neemt namelijk de telefoon voor jou op. Het concept van een persoonlijke telefoniste maakt daar wel onderscheidt in. Hierbij wordt namelijk iemand persoonlijk voor jouw telefoondienst aangewezen.  

Dit houdt in dat de telefoontjes voor jouw bedrijf, dus altijd door dezelfde telefoniste worden opgenomen. Hierdoor krijgen klanten telkens dezelfde telefoniste aan de lijn en niet elke keer weer iemand anders.  

Wat zijn de voordelen van een persoonlijke telefoniste op afstand?

1. Laat een professionele indruk achter

Klanten krijgen telkens dezelfde telefoniste aan de lijn, dit zorgt ervoor dat het lijkt alsof zij bij jou in dienst is. Daarnaast zorgt het ervoor dat zij zich goed kan verdiepen in je bedrijf en dus voldoende kennis heeft, zodat zij alle vragen goed kan beantwoorden.

2. Betaalbaar

Het inhuren van een telefoonservice is een stuk goedkoper dan wanneer je zelf een telefoniste in dienst moet nemen.

3. Geen vervanging

Naast dat het goedkoper is dan zelf iemand in dienst nemen, is het ook nog eens makkelijker. Je hoeft, namelijk niet zelf op zoek te gaan naar vervanging wanneer je telefoniste, bijvoorbeeld ziek is of op vakantie gaat. Dat wordt voor je geregeld.  

Wanneer jouw persoonlijke telefoniste niet beschikbaar is, krijgen je klanten iemand uit het supportteam aan de lijn. Dit is een vast team, die kunnen invallen voor jouw telefoniste.  

Conclusie

Wanneer je je aan het oriënteren bent naar een extern callcenter, is het een goede zaak om ook dit onderwerp onder de loep te nemen. Een persoonlijke telefoniste op afstand heeft dus alle voordelen van een eigen telefoniste, zonder de kosten en verantwoordelijk wanneer je zelf iemand in dienst zou nemen. Hierdoor is het een stuk betaalbaarder. Daarnaast is het professioneel, omdat de klant altijd dezelfde telefoniste aan de lijn krijgt die volledige kennis heeft over jouw bedrijf. Alle goede afspraken tussen jouw bedrijf en de telefoniste worden vervolgens waargemaakt. 

 

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no-time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Eén vaste contactpersoon
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top