skip to Main Content
24/7 bereikbaarheid Kundige klantenservice experts Binnen één dag starten Dagelijks opzegbaar
Webcare Steeds Breder Ingezet

Webcare steeds breder ingezet

Laatste update op 25 augustus 2020 om 11:14 am
Leestijd: < 1 minuut

Nederlandse bedrijven en organisaties gebruiken webcare niet langer alleen voor het managen van klachten en hun online reputatie, maar ook steeds meer voor klantenservice en public relations.

Een en ander blijkt uit recent onderzoek van adviesbureau Upstream, gespecialiseerd in social customer service, onder 149 toonaangevende bedrijven en organisaties als KLM, NS, Ziggo en PostNL. Vrijwel alle respondenten geven aan dat webcare bijzonder effectief is en inmiddels niet meer weg te denken uit het hedendaagse klantcontact.

Consumenten worden dan ook steeds vaker aangemoedigd om hun vragen en klachten door te geven via kanalen als Facebook en Twitter. Het binnen de beloofde periode reageren op vragen en klachten staat bij de meeste respondenten hoog op de prioriteitenlijst.

Grote organisaties als KLM en NS hebben daartoe speciale afdelingen in het leven geroepen; kleinere bedrijven kiezen er in veel gevallen voor hun webcare onder te brengen bij een externe partij. Ook DIRECT klantcontact tekent voor steeds meer bedrijven en organisaties 24 uur per dag voor de opvang en beantwoording van via social mediakanalen binnenkomende vragen, klachten en complimenten. Daarnaast houden de medewerkers van DIRECT Klantcontact ook de online reputatie van hun opdrachtgevers  nauwlettend in de gaten.

Back To Top