Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon

Zo creëer je tevreden huurders

Laatste update op 27 mei 2024 om 01:49 pm
Leestijd: 4 minuten

Woningcorporaties staan iedere dag veel in contact met hun huurders. Tijdens die contactmomenten is het belangrijk om huurders snel, transparant en efficiënt te ondersteunen en te woord te staan. Je voorziet ze tenslotte van een essentiële levensbehoefte. Bovendien zorgt goed contact met huurders voor een hoge huurderstevredenheid. Maar wat houdt goed contact met je huurders precies in? En hoe verzorg je dat als je niet altijd genoeg personeel beschikbaar hebt of wanneer er spontane storingen buiten kantoortijden optreden? Geen zorgen, we delen onze expertise graag met je!

Navigeer snel naar

Altijd hulp buiten kantoortijden: essentieel voor tevreden huurders

Huurders kunnen op ieder moment van de dag problemen ondervinden: van een huurder die zichzelf ’s nachts heeft buitengesloten, tot een verwarming die op een koude winterdag uitvalt. Dit soort problemen beperken zich helaas niet tot kantoortijden. Door 24/7 bereikbaar te zijn, zorg je ervoor dat jouw huurders op elk moment snel geholpen worden met hun problemen. Dat voorkomt een nacht bibberen wanneer de verwarming ’s op een winteravond uitvalt, of een hoop schade en ongemak als de afvoer in het weekend verstopt raakt. Hoe fijn is dat?

Help je je huurders ook 24/7 via verschillende communicatie kanalen (het internet staat immers nooit uit), dan neemt het vertrouwen in jouw corporatie sterk toe. Snelle, efficiënte en heldere bewonerscommunicatie op elk platform laat je huurders zich gewaardeerd en écht ondersteund voelen.

Kortom, bereikbaarheid buiten kantoortijden en op meerdere kanalen beschikbaar zijn, is waar jouw woningcorporatie het verschil gaat maken en wat jouw huurderstevredenheid naar een hoger niveau gaat tillen.

"Onze klantadviseurs maken van een tevreden huurder een blije huurder. En dat is essentieel voor succes op de lange termijn."

Een luisterend oor biedt méér dan alleen oplossingen

Het 24/7 kunnen oplossen van problemen is voor huurders al hartstikke fijn. Maar om een gezonde en langdurige relatie op te bouwen met je huurders moet je de nadruk op empathie leggen. Stichting de Woonmensen deelde in een uitgebreid interview in de laatste editie van de Corporatiegids dat empathie centraal staat in hun effectieve dienstverlening die ze samen met ons verzorgen. Een begripvolle toon doet wonderen, en klantadviseurs die in staat zijn om écht te luisteren, reageren zowel op de uitgesproken als onuitgesproken behoeften van huurders. Door met huurders mee te denken, ga je net dat stapje verder, en zorgen je voor een passende oplossing voor iedere huurder. Zo maak je van een tevreden huurder, een blije huurder. En dat is essentieel voor langetermijnsucces.

Veer mee met pieken én groei

In tijden van hectiek en drukte kan het soms lastig zijn om de tijd te nemen voor een ander, terwijl dat juist zo belangrijk is. Hoe snel je als woningcorporatie kan inspelen op pieken en dalen is namelijk bepalend voor je huurderstevredenheid. Denk bijvoorbeeld aan een piek in onderhoudsverzoeken na een storm, of het uitbreiden van je organisatie naar een nieuw gebied. Dan wil je je huurders zo snel en goed mogelijk mee helpen. Een flexibel ingerichte klantenservice geeft je de mogelijkheid om je huurders snel te helpen, ook tijdens onvoorziene drukte. Dat is niet alleen belangrijk voor je huurderstevredenheid, maar ook voor de algemene groeicapaciteit van je corporatie.

Je kan er ook voor kiezen om je storingsdienst buiten (en binnen) kantoortijden uit te besteden. Doe je dit bij ons, dan ben je 24/7 bereikbaar en laten we jou uitblinken in klantcontact, terwijl jij je focust op wat je écht belangrijk vindt!

Kennis is kracht

Soms komen je huurders met wel heel specifieke of technische vragen. Vaak schakel je op dit soort momenten een expert in die je huurder verder kan helpen. Maar wat nou als je klantadviseur aan de telefoon die expertise óók heeft? Dat zou niet alleen je huurder meteen verder helpen, maar ook een expert of monteur ontlasten. Door je klantadviseur technisch en specialistisch op te leiden kun je veel meer first-time-fixes garanderen aan je huurders. Onze klantadviseurs hebben deze expertise in huis en staan op ieder moment van de dag klaar om jouw huurders én monteurs te ontzorgen. Daar wordt iedereen blij van!

Conclusie

Om huurderstevredenheid te verbeteren én op een hoog niveau te houden, zijn een flexibele 24/7 klantenservice en empathische en specialistische klantadviseurs geen ‘nice-to-haves’, maar absolute ‘must-haves’. Naast dat ze jou een uitblinker maken in klantcontact, spelen ze ook een strategische rol in de groei en ontwikkeling van de corporatie. Door te investeren in deze aspecten, kan jij in een competitieve markt het verschil maken tussen simpelweg huizen beheren en een thuis bieden waar mensen willen blijven.

Wij ontzorgen en helpen woningcorporaties al jaren op het gebied van kwalitatief klantcontact. Benieuwd naar de ervaring van anderen? Lees hier onze klantverhalen.

Joyce Alberg
adviesgesprek

Even sparren of vrijblijvend advies? Plan een afspraak in met Joyce.

"Benieuwd hoe jij ook kunt uitblinken in klantcontact? In een videocall of tijdens een telefoongesprek bekijken wij samen hoe we jouw klantenservice optimaal kunnen inrichten. Kies een passende datum en tijdstip, dan spreken we elkaar snel!"

Plan direct je afspraak

Joyce Alberg
Accountmanager

Lees meer over dit onderwerp:

Back To Top