skip to Main Content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
Checklist om het beste callcenter voor je bedrijf te kiezen

Zó kies je het beste callcenter voor jouw bedrijf

Laatste update op 11 juli 2022 om 01:39 pm
Leestijd: 3 minuten

Klantenservice is nu écht zo’n vak dat je er niet zomaar even bij doet. Maar dat herken je vast wel. Misschien ben je op dit moment niet enthousiast over de manier waarop dat nu binnen jouw bedrijf gebeurt. Of het lukt wel, maar je groeit uit je voegen. Of het bedrijf zelf is te groot geworden om het überhaupt nog goed en op tijd af te kunnen handelen. Of je zit al bij een callcenter en bent niet tevreden, bijvoorbeeld omdat er niet snel genoeg opgenomen werd of de manier waarop je klanten geholpen wordt kwalitatief achter blijft. Soms komt er zelfs meer werk uit dan dat je het zelf doet… En dan voegt het geen waarde toe natuurlijk. Mocht je besluiten om je klantenservice werkzaamheden uit te besteden aan een callcenter dat past bij je bedrijf, let dan op de volgende zaken. Maar waar je moet nu op letten als je een callcenter inzet? Komt-ie.

Let op deze zaken bij het selecteren van een callcenter

  1. Wat is je eigen behoefte en doelstelling? Je kunt alles uitbesteden maar het is belangrijk om eerst Je kunt alles uitbesteden maar het is belangrijk om eerst te kijken naar wat je daadwerkelijk nodig hebt. En hoe maak je daar dan goede afspraken over?
  2. Maak een long list. Maak daarna een short list. Hoeveel budget heb je beschikbaar? Zorg ervoor dat je budget past bij de namen op je long list en short list.
  3. Met wat voor klantvragen heb je te maken? Indien dit hele technische vragen zijn, heb je automatisch een wat specialistischer team nodig, dan wanneer je te maken hebt met terugbelverzoeken.
  4. Welke software wordt er gebruikt? Kunnen de callcenter-medewerkers in jouw eigen software werken? Deze keuze maak je bij voorkeur vooraf.
  5. En wat voor mensen werken daar dan? Wie gaat het telefoontje van jouw klant opnemen? Jouw klanten zijn immers je waardevolste bezit, dus je wilt dat daar zorgvuldig mee wordt omgegaan.
  6. Hoe worden je klanten benaderd? En op welke manier worden ze dan te woord gestaan? Kijk goed naar of die manier past bij jouw doelgroep.
  7. Zijn de klantcontactmedewerkers multi skilled, dus hebben ze ervaring met verschillende taakgebieden? Welke prijs-, kwaliteitverhouding krijg je aangeboden? Kijk goed naar wat je nodig hebt en pas daar je vraag op aan, zodat het naadloos sluit.
  8. Hoe zit het AVG-technisch in elkaar, dus hoe wordt er omgegaan met data? Datasecurity is relevanter dan ooit, dus zorg dat je hier voldoende aandacht aan besteedt.
  9. Hoe zijn de mensen opgeleid? Hoe blijven ze bijgeschoold? Besef dat goed opgeleide mensen onmisbaar zijn voor succes.
  10. Hoe vriendelijk zijn de medewerkers? Doen ze hun vak met passie? Een klant wil geholpen worden door iemand die er zin in heeft en voelt het direct als de medewerkers dat niet heeft. Gelukkig medewerkers dragen bij aan meer klanttevredenheid.

Klantenservice hoeft niet veel te kosten, het loont zichzelf

Uiteindelijk is de conclusie dat klantenservice van toegevoegde waarde moet zijn voor jouw bedrijf. Denk dan bijvoorbeeld aan een betere bereikbaarheid, want dat is natuurlijk heel belangrijk. Of de inzet van een specialistisch, professioneel team. Je klant voelt het direct als mensen dedicated klaar zitten om de vragen, klachten óf complimenten van jouw klant te ontvangen. Realiseer je ook dat wat voor de ene organisatie een goede oplossing is, dit voor de ander niet zo hoeft te zijn. De klanten van een advocatenkantoor vragen immers om een persoonlijke benadering dan de klanten van een energiemaatschappij die bellen met een storing… Uitbesteding van je klantcontact kán heel succesvol uitpakken, maar kijk bij de zoektocht naar een extern facilitair contactcenter vooral naar de manier van werken. Is het contactbedrijf wel flexibel en kan het aan al jouw wensen en behoeften voldoen? We raden aan om voorafgaande aan het uitbesteden van je klantcontact, de nodige afspraken te maken.

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no-time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Eén vaste contactpersoon
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top