Ga naar hoofdinhoud
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
blog agents lachen telefoniste

Zo zorg je voor een goed bereikbare klantenservice

Laatste update op 25 augustus 2020 om 10:59 am
Leestijd: 2 minuten

Ben je op zoek naar een aantal tips voor een goed bereikbare klantenservice? Lees dan snel verder. De bereikbaarheid van je klantenservice is tegenwoordig een van de belangrijkste onderdelen van een goede klantenservice. Klanten willen geholpen worden op een tijd die hen uitkomt. En op een manier die hen uitkomt. Hoe kun je daar zo goed mogelijk op inspelen? Je leest het hieronder.

Wees bereikbaar via meedere kanalen

De tijd dat alleen nog maar bellen is al lang voorbij. Sinds de komst van het internet, de smartphone en social media zijn er tal van manieren bijgekomen. Vragen kunnen bijvoorbeeld binnenkomen via je mail, Facebookpagina, Twitter, WhatsApp en livechat op jouw website. En klanten verwachten dat je hen via deze wegen kunt helpen. Het is daarom goed om op zoveel mogelijk manieren bereikbaar te zijn. Maar, niet ieder kanaal hoeft geschikt te zijn voor jouw klanten. Probeer dus in te zetten op de kanalen die jouw klanten het liefst gebruiken.

Maak zichtbaar hoe je te bereiken bent

Misschien ben je al te bereiken via de telefoon, een livechat of WhatsApp. Maar is dat wel duidelijk voor je klanten? Heb je bijvoorbeeld de contactgegevens duidelijk vermeld op je website? En heb je eraan gedacht om ze ook te vermelden in een nieuwsbrief, of onderaan iedere mail die je stuurt? Maak het makkelijk voor je klanten om je contactgegevens te vinden, er is niets frustrerender dan lang te moeten zoeken.

Zorg voor 24/7 telefonische bereikbaarheid

Ben je alleen bereikbaar van negen tot vijf? Veel klanten willen direct worden geholpen. Dus ook in de avonduren en in de weekenden. Je bent het beste bereikbaar als je 24 uur per dag klanten te woord kunt staan. Logisch natuurlijk. Je kunt de telefoon bijvoorbeeld door laten schakelen naar je eigen mobieltje of naar die van een medewerker. Maar dat is niet altijd even makkelijk. De mensen die je in dienst hebt willen graag een dagje rust in het weekend. En zelf wil je ‘s nachts ook niet wakker worden gebeld. Toch is hier een prima oplossing voor. Je kunt de klantenservice uitbesteden. Bijvoorbeeld bij ons. Download hier een gratis E-Book met zes tips voor een fantastische telefonische klantenservice.   

Besteed de klantenservice uit

Laat ons de klantenservice voor jou verzorgen, we kunnen je helpen om 24/7 telefonisch bereikbaar te zijn. Uitbesteden is bovendien goedkoper dan je denkt! Wil je meer weten wat DIRECT Klantcontact voor jouw bedrijf kan betekenen? Bel even met ons! 

+31 (0)26 – 373 66 00

Back To Top